השוק

ללא אופק – אופקו מפסידה למתחרים וצוללת ב-19%

לאחר שהמנייה זינקה עם תחילת הגל הראשון בשל הסטת משאבי המעבדות לטובת ביצוע בדיקות קורונה, בחמישי אישר ה-FDA לחברה המתחרה 'אבוט' התקדמות משמעותית – ואופקו צוללת מטה

ניר קומם | 
השפעות הקורונה (צילום pixabay)
חברת 'אופקו', המחזיקה במעבדות 'ביו רפרנס' בארה"ב, צוללת לאחר שהחברה המתחרה 'אבוט' קיבלה אישור חירום מה-FDA להפיץ בדיקות קורונה בפריסה ארצית ובעלות זולה משמעותית מזו שהיא עצמה מציעה. ההכרזה על ההתקדמות ב'אבוט', הורידה את שוויה של מניית אופקו בשבוע החולף ב-33%, ועלולה לגדוע את סיפור הסינדרלה של הקורונה.
במרץ עוד נסחרה מניית אופקו בשעה של 1.16 דולר למנייה, אך עם כניסתה לשוק בדיקות הקורונה המריאה בלמעלה מ-400% למחיר שיא שגם החזיר אותה למדד ת"א 35 – 5.95 דולרים למנייה.
ואולם, בחמישי האחרון, אישר ה-FDA באמצעות אישור חירום לחברה המתחרה – 'אבוט' – לשווק את הבדיקה שלה לקורונה, לאחר שהתחייבה כי זו לא תעלה מעל 5 דולר לצרכן. 'אבוט' הודיעה כי היא ערוכה להסתער על השוק ולייצר עד אוקטובר 50 מיליון בדיקות בחודש. ב-FDA צופים כי המוצר של 'אבוט' יגדיל את יכולתן של הרשויות בארה"ב לבדוק את אזרחיהן, ובכך תתאפשר חזרה לשגרה, תוך פתיחת מקומות העבודה ובתי הספר. ה-FDA העניק לאחרונה גם אישור חירום לשימוש בפלזמת דם כטיפול בחולי הקורונה עצמם, על מנת לצמצם את נתוני התמותה.
אופקו רכשה את חברת הבת 'ביו רפרנס', אשר מבצעת עבורה את בדיקות הקורונה, ב-2015. על אף היות החברה המעבדה השלישית בגודלה בארה"ב, 'ביו רפרנס' יצרה הפסד תפעולי גדול עבור אופקו. התפשטות נגיף הקורונה הצליח להחזיר את החברה לשוק: היא ביצעה למעלה מ-300 אלף בדיקות סרולוגיות ב-40 דולר לבדיקה בממוצע, וכ-2.2 מיליון בדיקות ב-65 דולר לבדיקה בממוצע. הגידול בהכנסות לא בושש לבוא – עם גידול של למעלה מ-40% בהשוואה לרבעונים המקבילים אשתקד, הכניסה החברה בחציון האחרון מעל 250 מיליון דולר.
אך האישור שניתן לחברה המתחרה 'אבוט' עלול לגדוע את תקופת הצמיחה, ולהחזיר את אופקו, אשר 'ביו רפרנס' הייתה מקור הכנסותיה העיקרי – לימי קדם המשבר הלא רווחיים. בחמישי האחרון בלבד צללה החברה ב-19.56%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה