השוק

דירוג חברות האופנה: מי צלחה את המחצית הראשונה של 2020 עם הפגיעה הנמוכה ביותר ברווח הנקי?

סגירת החנויות עלולה הייתה לגרום להפסדי ענק עבור החברות, לולא צמצמו עלויות תפעול וחיזקו את פלטפורמת המכירה המקוונת שלהן; מי הצליחה להתעלות ולסכם את החצי הראשון של השנה עם פגיעה נמוכה מהמתחרות? הדירוג המלא

ניר קומם | 
רון רוטר, הראל ויזל, רביב ברוקמאייר
ענקיות האופנה הישראליות – גולף, קסטרו-הודיס ופוקס, פרסמו את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2020. התמונה ברורה – על אף קריאות הגוועלד שנשמעו מפיהם של חלק ממנכ"לי הרשתות, הרבעון הסתיים בצמיחה של עשרות אחוזים ברווח הנקי שלהן.
ככלל, שלוש הקבוצות צמצמו את הכנסותיהן ברבעון החולף. תוך זמן קצר נקטו החברות שורת צעדי חיסכון במישור התפעולי, שגרמו בסופו של דבר לעלייה ברווחים. ראשית, הוצאו מרבית עובדי החברות לחל"ת בעקבות סגירת החנויות בין אמצע מרץ לסוף אפריל. כמות העובדים במשרדי החברה צומצמה גם היא. שנית, החברות הצליחו להשיג הקלות בתשלומי השכירות מול המשכירים השונים וכן הקלה בתשלומי הארנונה בחודשי מרץ-מאי. כמו כן, החברות צמצמו כולן גם בהוצאות השיווק והפרסום, בהתאם להאטת גלגלי הצריכה במשק, והשקיעו בפלטפורמות הרכישה המקוונות – שלראשונה נהנו מבלעדיות ישראלית ולא סבלו מתחרות מענקיות אופנה בינלאומיות, כגון ASUS,  AMAZO ועוד. החברות גם נהנות ממענקים ממשלתיים בגין העסקה מחודשת של עובדיהן, בסכום של 5-6 מיליון שקלים לרשת.
מי מקבוצות האופנה סיכמה את הרבעון בתשואה הגדולה ביותר?
מבחינת נתוני הרווח הנקי לרבעון השני השנה, עולה כי חברת קסטרו-הודיס שבניהול משפחת רוטר, היא המרוויחה הגדולה והמתמודדת הטובה ביותר עם משבר הקורונה ברבעון השני. חברת האופנה, שמחזיקה בקסטרו, הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה, טופטן, איב רושה וקיקו מילנו, שילשה את הרווח הנקי שלה בהשוואה לרבעון המקביל, ועלתה מ-11 מיליון שקלים לרווח נקי בסך 33 מיליון שקלים. קסטרו חייבת נתח משמעותי בעלייה לגידול שחל בפעילות המקוונת שלה – בשיעור של 400%-1,800% עבור מותגי הקבוצה השונים.
במקום השני, 'פוקס' של הראל ויזל, שסיכמה את הרבעון עם גידול של 55% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במספרים, פוקס היא זו שגרפה את העלייה הגבוהה ביותר, מרווח של 58 מיליון שקלים ברבעון השני של 2019 ל-90.1 מיליון שקלים ברבעון השני של 2020 –קפיצה של 32 מיליון שקלים, כמעט כל הרווחים של קסטרו.
במקום השלישי, חברת 'גולף', בניהולו של רביב ברוקמאייר, שאליה הצטרפה בחציון האחרון רשת 'עדיקה', הגדילה את רווחה הנקי ב-42.9%, מ-16.3 ל-23.3 מיליון שקלים.
בחציון – שתי מפסידות ואחת מרוויחה
תמונת החציון מתארת דווקא מציאות של הפסד עבור רוב ענקיות האופנה. קסטרו הגירעונית מגדילה את ההפסד ב-44.6%, מהפסד של 37.6 מיליון שקלים בחציון הראשון של 2019 להפסד של 54.4 מיליון שקלים בחציון הראשון של 2020. גם גולף עוברת מרווח להפסד, מרווח נקי של 1.7 מיליון שקלים בחציון הראשון אשתקד, להפסד נקי של 11.3 מיליון שקלים בחציון החולף.
אל מולם, רק חברת פוקס שמרה על רווחיות: מאזן הכספים שלה נותר חיובי בסוף החציון המקביל, עם רווח בסכום של 48.7 מיליון שקלים, ואף עלתה ב7.8% בחציון החולף, לכדי סכום של 52.5 מיליון שקלים.
לסיכום, על אף הגידול ברווחיה, נראה כי חברת האופנה ששרדה את משבר הקורונה על הצד הטוב ביותר היא חברת 'פוקס' של הראל ויזל, שנותרה במאזן חיובי יחד עם גידול ברווחים. לאחר מכן, חברת קסטרו אותה מנהל כיום רון רוטר (החליף לאחרונה את הוריו גבי ואתי רוטר), ששילוש הרווחים קונה עבורה את המקום השני. במקום השלישי, חברת גולף, שעל אף הגידול ברווחים ברבעון סיימה את החציון בגירעון.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה