השוק

הוא חוזר: מייסד WeWork אדם נוימן משקיע 30 מיליון דולר בפרויקט חדש

לאחר שנאלץ לעזוב את החברה, המנכ"ל לשעבר, משקיע בפרויקט דיור קהילתי בשם "אלפרד קלאב", המשווק ומפעיל בנייני דירות "חכמים" עם שירותי קצה לדיירים וחיי קהילה שוקקים
רועי בהריר-פרל | 
אדם נוימן (צילום מתוך טוויטר CNBC, ויקיפדיה-דוד שי)
שנה בדיוק לאחר שעזב את חברת חללי העבודה שהקים, WeWork, חוזר אדם נוימן למסלול ההשקעות. כזכור, נוימן נאלץ לעזוב את חברת הענק עקב כישלון הנפקה בבורסה, פיטורים של מאות עובדים וחילוץ מתוקשר של מיליארדי דולרים מסופטבנק.
כעת, הוא משקיע 30 מיליון דולר בסטארט-אפ ניו יורקי בשם "אלפרד קלאב" שאחראי לבנייני דירות עם צוותי עובדים ותוכנה של ניהול תחזוקה. לפי פרסום בבלומברג, מדובר בחלק הארי של גיוס הון בגובה 42 מיליון דולר עבור החברה, לו שותפים גם חברות כמו New Enterprise Associates, ספארק קפיטל וגרייסטאר פרטנרס.
בעבר הלא ממש רחוק, כשנוימן עדיין חלש על WeWork, הוא יזם פרויקט דומה בשם WeLive, אלא שהפרויקט נעצר בשני בניינים בלבד - אחד בניו יורק ואחד באזור וושינגטון. עכשיו, לאחר שנפרד מכמה נכסים פרטיים, לרבות הדירה שלו בניו יורק (אותה מכר ב-3.4 מיליון דולר), נראה שהוא חוזר להגשמת החלום הקטן שנקטע באבו.
ההשקעה של נוימן ב"אלפרד קלאב" מגיעה בעקבות מפגש עם מייסדת ומנכ"לית חברת ההזנק מרסלה סאפונה, שגרם לו, על פי דיווחים שונים, לנסות להגשים יחד איתה חזון חדש בנוגע לתחום הנדל"ן, לפיו, על פי סאפונה, כתוצאה מהחלת הפרויקט על בניין מגורים, בעלי הדירות שבו "יוכלו לקבל הרבה יותר מהנכס היקר שברשותם".
"חבילת הדיור" שמציעה החברה כוללת בין השאר שירותים אקסקלוסיביים וחיוניים במיוחד לתקופת הקורונה, ביניהם הוצאת כלבים לטיולים וסיוע בהשכרת הדירה - זאת, לצד בנייה של קהילות שוקקות בתוך הבניינים על ידי אירועים חברתיים כמו סדנאות בתחומים שונים והתכנסויות בחגים ובסופי השבוע לטובת "האפי האור". כבר עכשיו המיזם פועל ביותר מ-100 דירות ועד כה הוא גייס כמעט 100 מיליון דולר. סאפונה, מצדה, מכנה את המיזם "הדור הבא של בנייני דירות המתייחסים לעצמם כבית אמיתי". בינתיים, נראה שגם נוימן, שהלך קצת לאיבוד בשנה האחרונה, מצא שם סוג של בית.
"אלפרד הוא מערכת ההפעלה למה שלדעתנו הדור הבא של בנייני דירות שמתייחסים לעצמם כבית אמיתי ולא כבניין סטרילי", סיכמה סאפונה את החזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה