השוק

אהרון פרנקל מגדיל אחזקותיו בגב-ים: רוכש מניות מגדל ביטוח בכמיליארד שקל

מדובר בעסקה דו-שלבית, בהיקף כולל של כ-950 מיליון שקל, שתאפשר לפרנקל להגדיל את אחזקותיו ובמקביל צפויה להניב למגדל רווח כולל פוטנציאלי של יותר מ-200 מיליון שקל
שרון טל |  1
רן עוז, אהרון פרנקל (צילום מאתר מגדל/פזית עוז, ויקיפדיה, יחצ)
מגדל ביטוח חתמה על הסכם למכירת אחזקותיה בחברת גב ים לאהרון פרנקל. מגדל מחזיקה ב-15% ממניות ענקית הנדל"ן גב ים. העסקה מתבצעת על רקע רצונו של פרנקל להגדיל באופן משמעותי את אחזקתו בחברה, ועם השלמת העסקה, יהפוך איש העסקים לבעל המניות השני בגודלו במקום מגדל ביטוח.  
על-פי ההסכם, המכירה תתבצע בשני שלבים. בשלב הראשון, שיצא לפועל באופן מידי, תמכור מגדל כמחצית מאחזקותיה בחברה (7.5%) במחיר של26  שקל למניה. התמורה בגין חלק זה של המניות היא כ- 420 מיליון שקל, מחיר המשקף פרמיית שליטה פוטנציאלית של כ-20% מהמחיר בעת התגבשות העסקה. כחלק מהעסקה המורכבת נמכרה אופציה לרכישת יתרת אחזקות מגדל בחברה (7.5%) במחיר זהה תמורת 100 מיליון שקל.  
ביצוע שתי הפעימות ומימוש מלא של העסקה, יאפשר לפרנקל לרכוש אחזקה משמעותית בחברה ולחוסכי מגדל צפויים רווחים מפרמיה גבוהה על מחיר השוק. מגדל מסבירים כי בסה"כ צפויים חוסכי מגדל לרווח פוטנציאלי למעלה מ-200 מיליון שקל המהווים כ-30% תשואה (למועד התגבשות העסקה) במידה והאופציה תמומש. במידה והאופציה לא תמומש, התשואה על המניות שנמכרו תהיה אף גבוהה משמעותית מ- 30%, ומגדל תישאר בעלת עניין עם אחזקה של 7.5% בחברה.  
גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח מציין כי "גב ים היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום הנדל"ן המסחרי. אנו מוכרים פוזיציה שנבנתה לאורך זמן מתוך זיהוי הפוטנציאל הרב הגלום בחברה. אף שאנחנו ממשיכים להאמין בחברה ובאיכות הנכסים שלה, החלטנו לנצל הזדמנות מצוינת למימוש רווח משמעותי במכירת אחזקותינו. התמורה מהעסקה מגלמת פרמיית שליטה משמעותית ומניבה תשואה גבוהה עבור כספי החוסכים במגדל. מדובר בעסקת המניות הדו-צדדית הגדולה ביותר שבוצעה בישראל. בשל גודלה ובכדי להוציאה לפועל, נדרשנו לבנות עסקה במבנה פיננסי ייחודי ומורכב. אנו נמשיך לבצע עסקאות ולנהל את אחזקותינו באופן שיחזק את היתרון התחרותי שלנו וההובלה שלנו בתשואות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מהלך חכם של האיש. (ל"ת)
    אורי ר. 11/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור