השוק

מה הסכום אותו תרוויח חברת פייזר מחיסון הקורונה?

חברת התרופות האמריקאית פייזר, צפויה להרוויח יחד עם שותפתה הגרמנית כ-13 מיליארד דולר שיתחלקו בין החברות בשווה. בינתיים העולם כבר במאבק על הכמויות אותן פייזר תוכן לספק, וגם ישראל לוחצת להיכנס לרשימה
יהודה לוינגר | 
קורונה - אילוסטרציה (צילום pixabay, freepik)
חברת התרופות "פייזר" שכבר נמצאת כמה ימים בראש הכותרות, צפויה להכניס מיליארדי דולרים לקופתה. חברת התרופות יחד עם חברת הביוטכנולוגיה הגרמנית ביונטק יתחלקו בסכום מהחיסון שפיתחו לקורונה.
על פי הנתונים של בנק ההשקעות האמריקאי מורגן סטנלי, צפויות החברות להרוויח 13 מיליארד דולר. פייזר מתייחסת לחיסון שפיתחה כמוצר מסחרי לכל דבר שיסופק למדינות בעולם בתמורה לתשלום, הגם שיש בו חשיבות מצילת חיים. 
פייזר כבר גרפה סכומים נאים בעבר, כמו החיסון שלה נגד זיהומים פנוימוקוקיים - חיידקים הגומרים למחלות כמו דלקת קרום המוח ודלקת ריאות. עבור החיסון הזה הרוויחה פייזר 5.8 מיליארד דולר. הצפי להכנסתה מהחיסון נגד הקורונה יעלה אפילו על זה, שכאמור עליו היא תרוויח ככל הנראה 6.5 מיליארד דולר.
בחברת התרופות החלו בשלבי התכנון להספקת החיסון לארה"ב וזאת בתמורה ל-19.5 דולר למנה, כאשר מחיר 2 זריקות יעמוד על 39 דולר. בחברת התרופות הודיעו כי תהיה אפשרות לספק 500 מיליון מנות נוספות בתמחור חדש. גם באיחוד האירופי כבר הזמינו מפייזר כ-200 מיליון מנות של החיסון.
אז איפה ישראל? על פי הערכת לשכת ראש הממשלה מהבוקר, לאחר שתי שיחות שקיים ראש הממשלה נתניהו, עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, ישנה התקדמות משמעותית בחתימת הסכם לרכישת החיסונים כבר בימים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה