השוק

רגע לפני ההפגנה, מנכ"לית הולמס פלייס ל-ice: הגיע הזמן שלשר הבריאות יהיה זמן בשבילנו

פורום הכושר בישראל מעלה הילוך במאבק לפתיחת חדר הכושר: הפגנה של מאות היום, לקראת צעדה לכנסת שבוע הבא. קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס, בראיון ל-ice: "אין שר ששומר עלינו, ולאלה שמתאמנים בחדרי כושר אין מפלגה"
יהודה לוינגר |  1
קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס
משבר הקורונה ריסק את ענף הכושר בישראל, ולמרות שחנויות הרחוב כבר נפתחו, והלחץ לפתיחתם של מרכזי המסחר מתחיל להראות תוצאות, בכל הקשור לחדר הכושר המצב עדיין רחוק מלראות פתרונות. 
מאות עובדי הענף מתכננים היום (שני) הפגנה של פורום הכושר בישראל, על מה שהם קוראים לו "עולם הכושר עצר מלכת - נפגשים למחאה ולהספדים". הספדים? כן, עד כדי כך הייאוש גבר בקרב בעלי חדרי הכושר. רק בקבוצת הולמס פלייס יושבים בבתים בחל"ת כ-3,000 עובדים: "כולם פונים אליי וממש מבקשים להבין איפה זה עומד", אומרת קרן שתוי מנכ"לית הולמס פלייס בראיון ל-ice, "התסכול מאוד מאוד גדול. צריכים להבין שהאנשים שעובדים בהולמס פלייס - זה המקצוע שלהם. הם לא יכולים להיות מוכרים או רואי חשבון, הם מדריכי כושר, ספיניג, אימונים אישיים או זומבה וכדומה, זה מה שהם יודעים לעשות והם ממש מוטרדים מעתידם המקצועי".
בהולמס פלייס פועלים עם מה שאפשר גם אם מועדוני הכושר עצמם סגורים והמנויים הוקפאו. ישנם שידורי לייב באפליקציה, וישנם 2 מתחמים שבהם ברשת מאפשרים ללקוחות להגיע: בבורסה בר"ג ובמדשאה בקאנטרי בחיפה, שם ישנו ציוד כושר, וחוגים בפיקוח של מאמן - וכל הפעילות על פי התו הסגול. ברשת מתכננים גם לפתוח שלושה מתחמים נוספים, ובמקביל ישנה גם אפשרות לחוג הפילאטיס השיקומי שפתוח במסגרת החוק: "ולצערי זהו", אומרת שתוי, "מחכים שמישהו יחליט שמספיק".
יש הרבה מאוד מקומות פתוחים שמדבקים יותר
אחרי הסגר הראשון היה נראה שיש לכם כוח לחץ, מה השתנה? "הייתה עבודה טובה מול ועדת קורונה ברשות חברת הכנסת שאשא ביטון שהקשיבה לנתונים שאין הדבקות בחדרי כושר ובבריכות ובחרה לפתוח אותנו. כיום הסמכויות של ועדת הקורונה לא מאפשרות החלטות כאלה ואנחנו סגורים כמו הרבה עסקים".
אין הדבקות בחדרי כושר? "ישנה טבלה מאוד ברורה איפה יש הדבקות, פשוט סוגרים את מה שקל ולא את מה שחשוב. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה אבל יש הרבה מאוד מקומות פתוחים שמדבקים יותר, ויש כאלה שסגורים כי זה קל. לנו אין שר ששומר עלינו, ולאלה שמתאמנים בחדרי כושר אין מפלגה, מיליון וחצי ישראלים שהם כוח אלקטורלי אבל לא מאוגדים, אז יותר קל לסגור".
בסוף למשרד הבריאות יש שיקולים של חיים ומוות, את יכולה להתחייב שלא יהיו הדבקות בחדרי כושר? "אני לא יכולה להתחייב שלא יהיו הדבקות בחדרי כושר, אבל כמו ששר הבריאות לא יכול להתחייב שלא יהיו הדבקות בסופרים או בבנקים. הנזק שבסגירת חדרי הכושר עולה על התועלת כי ישנה כמות קטנה של נדבקים, וגם היתרון בחדרי הכושר הוא בקטיעת שרשרת ההדבקה. מי שנכנס לחדר כושר והיה חולה, אנחנו יודעים להגיד מתי הוא נכנס ומי שהה לידו וככה לקטוע את שרשרת ההדבקה, גם במספר המועט של הנדבקים שהיה בכלל בחדרי הכושר בזמן שהיו פתוחים לסירוגין. אי אפשר לעצור את החיים באופן מוחלט שהנזק כל כך גדול, וישנם כאלה שמפחדים להגיע לחדרי הכושר והם לא יגיעו, אבל עדיין יש כמות אדירה שמתחננים שיכניסו אותם ושישמרו על עצמם".
להפגנה בקניון עזריאלי היום בשעה 18:45, יגיעו כל ענף הכושר, כמו גם חברות של קמעונאות ומסעדות כדי "לזעוק את זעקתנו", כאשר לדברי שתוי המטרה היא רק שיתחילו בדיונים איתם: "רוצים שישבו לדבר איתנו. אפשר להגיע למתווה שיניח את דעתם של אנשי מערכת הרפואה הציבורית, ולפתוח את חדרי הכושר והבריכות עם תו סגול מחמיר או לחשוב ביחד על דרכים אחרות. אבל לא מקשיבים לנו".
למה בעצם מתעלמים מכם, לעומת נגיד רשתות המסחר? "משייכים אותנו לענף של תרבות ופנאי, בעוד שלצערי הרב, לא מצליחים לראות עד כמה משמעותי הכושר לבריאות הציבור. רוב אלו שמתאמנים מחליפים היום את האימון בישיבה בבית ולא מוצאים תחליף, יש בזה גם דיכאון מנטלי וגם משמינים ולא מרגישים בריאים ולא מסתכלים על ענף הכושר כמו שבעולם מסתכלים עליו כ-מועדוני בריאות. יש המון יוזמות של עיריות לעשות פעילות גופנית עבור התושבים כי מדובר כאן באירוע חשוב עבור הציבור. במיוחד עכשיו בתקופה שמתחיל הגשם - איפה יתאמנו אלה שצריכים ורוצים את זה?".
ניסיתם ללחוץ על מקבלי ההחלטות? "בוודאי, הוצאנו מכתבים ופנינו בטלפונים ואמרו לנו שאתם תיפתחו יחד עם הקניונים. קודם כל: מה הקשר, וגם היינו אמורים להיפתח אתמול בשלב השלישי שנשכח אי שם בוועדה של קבינט הקורונה שלא יכול להבטיח ועדיין לא יודעים מתי ייפתחו חדרי הכושר. מעבר לפרנסה יש גם הרבה לקוחות שרוצים את זה, אם זה גם שחיינים שצריכים את הבריכות - שם כבר ידוע היום שיש אפס מקדם הדבקה. פותחים איים ירוקים ואת הבריכות בבתי המלון, אבל לא בחדרי הכושר".
שתוי עצמה מנסה לדבר עם גורמי ההחלטות ויושבת בוועדות הכנסת פעמיים בשבוע. לדבריה, משרד האוצר מסתכל רק על גורמים שקשורים לפי תפיסת עולמו לכלכלה ותל"ג, והם לא רואים את הפוטנציאל העתידי בהשקעה בחדרי הכושר או בבריאות מונעת: "על כל דולר שמשקיעים בכושר - זה חוסך 5-6 דולר בבריאות, אבל בעיני האוצר זה פחות מעניין". לדבריה, פשוט נמנעים מפתיחות של העסקים באופן כללי ולא דנים מה לא ואיך כן: "אנחנו יושבים על כל האנשים הרלוונטיים כמו יו"ר ועדת חוקה ומשפט, ושרים מכחול לבן, גם עם השר שר הספורט והתרבות חילי טרופר שמנסה לעזור, אבל לא בהצלחה רבה". אבל כל זה לא יעזור כאשר ההחלטות נמצאות בידי שר הבריאות יולי אדלשטיין.
ההפגנה היום היא פרומו להפגנה גדולה יותר בשבוע הבא שתוביל לצעדה מתל אביב לירושלים והקמת מאהל מחאה בכניסה לכנסת, שבאותו מעמד הם יעבירו שיעורי סטודיו ובעצם יבואו למאהל כל יום אנשים להתאמן ליד הכנסת, בתוספת אנשי עסקים שפשטו את הרגל שמתכננים שביתת רעב.
במשפט אחד, מה המטרה של ההפגנה? "ששר הבריאות יולי אדלשטיין ימצא את הזמן לשבת ולדבר איתנו. זה הכול".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תורידו מחירים כמו שרשת ספייס עשתה
    סיגל שיי 11/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מנוייה בהומלס פלייס כבר חצי שנה הבן של מנוי בספייס הוא משלם 99₪ ואני משלמת מעל 300₪ מה נסגר איתכם?! תורידו מחירים אני מכירה כבר 5 חברות שלי שעברו לספייס כי חדרי הודר שלהם נראים בדיוק כמו שלכם אז לנה לקחת פי 3 במחיר צאו מהסרט שלכם כי אני מתכוונת לעזוב ותענו לטלפון כבר מנסה להשיג אתכם מעל חודש
    סגור