השוק

צרפת החליטה: "מס שירות דיגיטלי" ייגבה מחברות הענק האמריקאיות מהחודש הבא

שר הכלכלה הצרפתי ברונו לה מייר מנצל את יציאתו של הנשיא טראמפ מהבית הלבן כדי להציב מציאות חדשה בפני ממשל ביידן. החברות כבר קיבלו מהממשלה הודעת מס לשנת 2020 
רועי בהריר-פרל | 
ברונו לה מייר (צילום Miriam Alster FLASH90)
צרפת תחייב את ענקיות הטכנולוגיה לשלם מיסי שירותים דיגיטליים - מהלך שככל הנראה נעשה נוכח הפסדו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבחירות, לשם סימון נקודת פתיחה למאבק הסחר העתידי בעניין מול ממשל הנשיא הנכנס ג'ו ביידן.
מדובר במס חדש יחסית שהוטל בצרפת לפני כשנה ועדיין לא נכנס לתקפו בפועל. בחודשים האחרונים ממשלת צרפת מקיימת מו"מ בקנה מידה רחב יותר, עם גורמים רלוונטים בארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (ה-OECD), בנוגע להסדרת ההחלטה, אולם שיחות אלה לא הניבו פריצת דרך.
הדחיפה למיסוי חברות הענק מגיעה בעיקר מכיוונו של שר הכלכלה הצרפתי ברונו לה מייר, שהכריז צר(רביעי) באופן רשמי כי חברות אלה קיבלו התראת מס לשנת 2020. בין החברות האמריקאיות שחויבו להעביר לממשלת צרפת מס בשיעור של 3% מהכנסותיהן נמצאות אמזון, פייסבוק וגוגל. באופן כללי, המס תקף לגבי חברות בעלות מחזור הכנסות גלובלי של 894 מיליון דולר ומעלה.
השר לה מייר המתין, כאמור, להפסדו של הנשיא טראמפ בבחירות כיוון שטראמפ, שפרש מהשיחות להסדרת הנושא עם ה-OECD, איים כי במידה שצרפת תטיל את המס המדובר, ארצות הברית תרשה לעצמה להטיל מיסים משלה על סחורות מצרפת, לרבות מוצרי אופנה וקוסמטיקה. יש לציין כי גם בכירים במפלגה הדמוקרטית בארצות הברית הביעו התנגדות למס הצרפתי וטענו שהוא לא הוגן ומכוון במיוחד לחברות אמריקאיות.
מוקדם יותר השבוע אמר השר לה מייר כי הוא מקווה שיצליח לשכנע את הנשיא הנבחר ביידן לחזור למו"מ בעניין המסים ולהגיע עמו להסדר. בכל מקרה, גם בלי עסקה חתומה, ממשלת צרפת מתכוונת להכניס את מס השירות הדיגיטלי לתוקף כבר בחודש הבא (דצמבר), כפי שדיווח לה מייר.
"אני מאוד מקווה שהממשל החדש של ביין יפתח דף חדש ביחסים שבין ארצות הברית לאירופה וצעד ברור לכיוון הזה יהיה הגעה לקונצנזוס בעניין המסים ברמת ה-OECD עד לתחילת 2021".
הוויכוח בנוגע לאופן שבו ענקיות הדיגיטל אמורות לשלם מסים נמשך כבר שנים ארוכות. עד כה, חברות חויבו להעביר מסים רק למדינה שבה הם הפקידו את רווחיהן, אולם כמה מבין מדינות אירופה הביעו מורת רוח על כך שחברות אלה צוברות רווחים משירותים שהן מספקות בשטחן מבלי לשלם על כך מס. בנוסף לצרפת, גם איטליה ואוסטריה מבקשות לחייב את החברות הללו במיסי שירותים דיגיטליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה