השוק

מגפת הצ'קים החוזרים: יותר ישראלים עוברים לשימוש במזומן

על פי נתונים של חברת "בריקסטון", חל גידול של 140% בצ'קים החוזרים בתקופת הקורונה. בעקבות המצב, ישראלים רבים עוברים לשימוש במזומן. כיצד הם שומרים עליו? התשובות בכתבה
מערכת ice |  3
צ'קים (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
המשבר הכלכלי שהביאה איתה מגפת הקורונה מתבטא גם בכמות הצ'קים שחוזרים. לפי נתוני חברת "בריקסטון", חל גידול של 140% בצ'קים החוזרים המהווים כ-6% מכלל  הצ'קים בתקופה זו לעומת התקופה שלפני משבר הקורונה אז רק 2.5% מהצ'קים היו חוזרים. בנוסף, ישנו גידול של כמעט פי 5 בשיעור הצ'קים המבוטלים מ- 0.35% בתקופה רגילה לכ-2% בתקופת הקורונה.
בנק ישראל רואה בתופעת הצ'קים החוזרים פגיעה באמון מצד העסקים ולאי פירעון צ'קים עשויה להיות גם השלכות על יכולת ההתנהלות הכלכלית של הלקוח בעתיד. בעלי עסקים רבים ובעלי מקצועות נרתעים מלקבל צ'קים ומבקשים במקום תשלום בכסף מזומן. הדבר הוביל לכך שיותר תושבים משתמשים במזומן וכדי לשמור על הכסף בצורה בטוחה, הם עושים שימוש רב יותר בכספות.
עו"ד דביר אינדיג מנכ"ל מתחם הכספות "בריקסטון" מציין כי בשבועות האחרונים יש גידול של כ-25% בהשכרת כספות פרטיות להפקדת כסף מזומן. מתחילת משבר הקורונה  תפוסת הכספות במתחם "בריקסטון" בתל אביב הגיעה לשיא של 85%. "אחת הסיבות המרכזיות לגידול בדרישה לכספות הינו חשש של ישראלים  רבים מהימצאותם של חפצי ערך יקרים  וכסף מזומן בבתים, בתקופה בה גורמי החוק מציינים שיש סבירות  לגידול במספר הפריצות לבתים ועסקים".
הנהלת "בריקסטון" החליטה לפתוח במהלך השנים הקרובות עוד עשרה מתחמי כספות בכל רחבי הארץ בהשקעה של כ-60 מיליון שקל. ההחלטה נובעת בעקבות צמצום סניפי הבנקים וחדרי הכספות שלהם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לבטל את הצ'קים
    שבי 12/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעל עסק שמקבל צ'ק סיכוי של חמישים אחוז שהצק חוזר או לא מכובד . או אשראי או מזומן
    סגור
  • 2.
    מדד האמינות ,צולל
    אזרח מהשורה 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בתקופה רבת תהפוכות ומרובת נעלמים בלתי פתורים ( חוק התקציב והמינויים החיוניים שמיתעכבים) ,האמינות במוסר התשלומים ,בשפל. לכן אין פלא שכל בית עסק מעדיף לקבל תמורה מיידית וממשית לכל מוצר. גם השוק השחור פורח ועבירות המס משגשגות . העצמאים שנוכחו לדעת שהופקרו בעת צרה, כשביטוח לאומי אינו מפצה אותם כראוי (לאחר ששילמו מיסים ולביטוח לאומי ,כנידרש), משיבים בהעלמת הכנסות ובחוסר אמון טוטאלי להבטחות חסרות כיסוי....!!!
    סגור
  • 1.
    בקיצור, מצפצפים על חוק המזומן.... (ל"ת)
    שרון 12/2020/01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור