השוק

רמי לוי מתקרב לרכישת ישראייר ב-75 מיליון שקל

חברת התעופה ישראייר בדרך לבעלים חדשים? הנאמן של חברת אי.די.בי בחר את הצעתם של חברת בי.ג'י.אי וטעמן לרכישת החברה. 80% מבעלות החברה צפויה לעבור לשליטתם
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום יחצ, פייסבוק/ישראייר)
חברת התעופה הישראלית ישראייר בדרך לידיו של איש העסקים רמי לוי ויו''ר טעמן שלום חיים. ההצעה לרכישת ישראייר מתאם חברת בי.ג'י.איי היא זו שנבחרה על ידי הנאמן לנכסי אי.די.בי, עורך הדין אופיר נאור.
בדו"ח שהעביר נאור לבית המשפט הוא מבקש לאשר את הצעת בי.ג'י.איי לרכוש את ישראייר ואת חברות הבת שלה סקי דיל, נתור ודיזנהאוז תיירות נכנסת. ההצעה של לוי עומדת על כ-75 מיליון שקל במזומן עבור מלוא מניות ישראייר. אי.די.בי תמשיך להחזיק ב-20% מהון המניות של החברה. 
הרכישה, אם וכאשר תצא לפועל, תבוצע על ידי חברת טעמן, בה שותפים השניים, שמחזיקה ב-67.7% ממניות בי.ג'י.איי השקעות ציבוריות. בי.ג'י.איי מתכוונת לרכוש את כל המניות של ישראייר בסכום הנ"ל וכמו כן לממן כ-12 מיליון דולר מחובה של חברת האם אי.די.בי לישראייר, שעומד על 17 מיליון שקל.
המימון לעסקת בי.ג'י.איי-ישראייר צפוי להגיע מבעלת השליטה בה, חברת שי אודם, שמתכוונת להשקיע בבי-ג'י-איי כ-26 מיליון דולר על פי מחיר של 1.07 שקל למנייה - מה שיביא אותה לבעלות של 80% על החברה ששווייה עומד כיום על 45 מיליון שקל. בנוסף, תספק שי אודם הלוואה לבי.ג'י.איי, שבעזרתה, יחד עם הכספים הקיימים, תוכל האחרונה לרכוש בעלות על ישראייר. זאת, בכפוף לאישור של בעלי המניות, לאישורים רגולטוריים ולהשלמת בדיקת הנאותות.
כזכור, שמו של רמי לוי נקשר גם לרכישת אל על, אך הוא בחר לרדת מהרעיון נוכח מצבה הקשה של החברה וכעת הוא עושה עוד צעד שמקרב אותו לבעלות על חברת התעופה ישראייר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רמי לוי
    יוסי 12/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטח הכורדי ירצה להחליף את עובדי ישראייר. בעובדים בשכר מינמום כמו ברשתות המזון שלו
    סגור