השוק

מתייצבת למען חופש הביטוי: אנגלה מרקל מתנגדת לחסימת טראמפ בטוויטר

קנצלרית גרמניה מביעה חשש שחסימתו של נשיא ארצות הברית מרשת הטוויטר תפגע בחופש הביטוי. בנוסף, חסימתו של טראמפ מהרשת החברתית גורמת למניית טוויטר לצנוח בכ-8% בגרמניה
ארנולד נטייב |  3
אנגלה מרקל, דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/אנגלה מרקל, freepik)
דונלד טראמפ מקבל גיבוי מגורם מפתיע: קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל הטיחה היום (שני), ביקורת נגד הרשת החברתית טוויטר, לאחר שזו חסמה את הנשיא האמריקאי: "זה בעייתי", אמרה מרקל.
הדובר של מרקל, סטפן זייברט אמר: "בעלי פלטפורמות של מדיה חברתית נושאים באחריות רבה לכך שהתקשורת הפוליטית לא מורעלת משנאה וכי לא מפיצים בה פייק ניוז, אך למרות זאת חסימה היא לא הדרך הנכונה - אלא סימון ההצהרות כפי שנעשה עד כה". עוד הוסיף כי , "חופש הביטוי הוא יסוד משמעותי".
בנוסף, המניות של חברת טוויטר בגרמניה צנחו היום בכ-8%. זהו יום המסחר הראשון, מאז שהרשת החברתית חסמה את דונלד טראמפ.  נציב האיחוד האירופי, תיירי ברטון, אמר כי האירועים בקפיטול עשויים לבשר על עידן חדש של רגולציה קשוחה יותר ברשתות החברתיות, כשהוא משווה זאת למאבק העולמי בטרור לאחר הפיגועים ב- 11 בספטמבר 2001.
כזכור, ביום שישי האחרון, טוויטר מסרה כי חסמה את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ לצמיתות משימוש ברשת החברתית שלה בטענה כי הוא הוביל למהומות שהתרחשו בקפיטול: "סיכון להסתה נוספת".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מרקל יודעת איך נאצים פרוגרסיבים עולים לשלטון. (ל"ת)
    נדב אייל 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא חושב שהגיוני שגרמניה תתמוך
    גל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במנהיג מסית ופופוליסטי, תומך בנאו-נאצים גזענים ותומכי עליונות לבנה. אם הציבור לא מסוגל לשפוט שזה מסוכן, לפחות טוויטר לוקחת על עצמה מעט אחריות. למרות חופש הביטוי, יש גם אחריות למה שמופץ. חופש הביטוי, גם בדמוקרטיה, אינו בלתי מוגבל, ויש אחריות גם למה שמפיצים. אפשר להגיע גם למשפט על רקע של התבטאות.
    סגור
  • 1.
    חסימת טראמפ (ל"ת)
    אתי לוי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור