השוק

בכירי המנכ''לים בישראל קוראים לממשלה לחזק את הדולר: "אם הממשלה לא תפעל מיידית, זו תהיה בכייה לדורות"

בכירי המנכ"לים בישראל התאגדו יחדיו בהובלת התאחדות התעשיינים, במטרה להוביל לסיום "מגיפת הדולר" וקוראים לממשלה ושר האוצר לצאת בשורה של צעדים פיסקאליים מקיפים במטרה לסיים את המשבר
ארנולד נטייב | 
ישראל כ"ץ וד"ר רון תומר (צילום יחצ)
בכירי המנכ"לים בישראל התאגדו היום (שני), יחדיו בהובלת התאחדות התעשיינים, במטרה להוביל לסיום "מגיפת הדולר" וקוראים לממשלה ושר האוצר לצאת בשורה של צעדים פיסקאליים מקיפים במטרה לסיים את המשבר. זאת לאחר קריסת שער הדולר בחודשים האחרונים, עד שהגיע לתחתית של 3.11 שקל ביחס לדולר.
בין המנכ"לים הבכירים: נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, מנכ"ל קרן פימי, ישי דוידי, מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס, מנכ"ל רד, דרור בין, מנכ"ל כתר, אודי שגיא ומנכ"ל מר טכנולוגיות, מריאן כהן.
לדברי המנכ"לים, "מגיפת הדולר"- שער הדולר שהולך ומתדרדר, הינה בעלת השלכות כלכליות חמורות ועלול להוביל לפיטורים נרחבים של עשרות אלפי עובדים, בשל פגיעה קשה בקטרי היצוא, ההיי-טק והתעשייה, שהכנסותיהם צנחו ביחד עם צניחת שער הדולר. בעקבות שינויים חדים בשערי המטבע, הכנסות היצואנים בישראל הולכות ומתכווצת בעוד עליהם לשאת בעלויות קבועות המשולמות במטבע החזק בעולם.
על כן המנכ"לים קוראים למשרד האוצר לחבור לנגיד בנק ישראל ולבחון יישום מיידי של כל כלי מדיניות אשר ישפר את כושר התחרות של המשק הישראלי לאור שערי המטבע ויאפשר שימור של היצוא הישראלי  ומשרות איכותיות במשק, כגון שורה של צעדים פיסקאליים כהפחתת עלויות שקליות דוגמת מס מעסיקים (ביטוח לאומי מעסיקים) ועלויות מוניציפליות, קביעת ריבית שלילית במשק בכדי לצמצם את פערי הריבית מול העולם.
המנכ''לים דורשים בין היתר גם, בחינת קרן פיצויים להתמודדות עם השלכות שער החליפין, בדומה לתוכנית אשר פיצתה עסקים על הפגיעה הכלכלית מנגיף הקורונה, מהלכים מהירים להורדת הנטל הרגולטורי על התעשייה (תכנון ובנייה, רישיונות עסק, ועוד) חיזוק כושר התחרות באמצעות עידוד הגדלת הפריון לעובד, ולהגדיל את הביקושים המקומיים כתחליף לביקושים העולמיים היורדים באמצעות השקעה בתשתיות.
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "היחלשות הדולר הרסנית ליצוא ולהיי-טק הישראלי ותוביל לפיטורים של עשרות אלפי עובדים. בנק ישראל נתן את מנת החיסון הראשונה לתעסוקה ושמירה על התחרותיות שלנו בעולם, אולם על משרד האוצר לגבש מנת חיסון שנייה באמצעים פיסקליים. חברות התעשייה וההיי-טק יכולות תמיד לעבור לפעול במדינות זרות וזולות יותר וכך לצלוח את המשבר, אך לא ניתן להעביר את מאות אלפי העובדים שאנו מעסיקים בכל רחבי הארץ למדינות זרות, ועובדים אלו יאבדו את מקום עבודתם. החלפת התעשייה וההייטק בפעילות עסקית המאופיינת בפריון ובשכר נמוך יותר, תוביל לפגיעה ישירה בפריפריה".
מייסד ומנכ"ל קרן פימי, ישי דוידי: "פימי בעלת שליטה ב-30 חברות ישראליות ופועלת ב-50 מפעלים בישראל.  פימי הינה הגוף התעשייתי הגדול במשק.  היקף ההשקעות השנתי הממוצע ב-חברות עצמן – למעלה מ-250 מ' דולר. ההשקעות כוללות, בין השאר: רובוטיקה, ציוד מתקדם, מו"פ, חדשנות ועוד, כל זאת בכדי להתמודד עם התחרות מול העולם. במידה ושער הדולר הנוכחי יוותר כפי שהוא - קצב הפיטורים ילך ויגבר. אנו ב"זמן פציעות". במידה והממשלה לא תפעל מיידית – זו תהיה בכייה לדורות".
נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס: "יצוא הוא מנוע חשוב ליצירה ושימור של מקומות עבודה איכותיים לטווח ארוך. אני מצפה שהממשלה תיישם את שורת הכלים העומדים לרשותה בכדי להבטיח את המשך הפריחה של הייצור הטכנולוגי במיוחד באזורי עדיפות לאומית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה