ישי דוידי: האיש שייסד את קרן פימי - קרן ההשקעות הפרטית הראשונה בישראל

מי אתה ישי דוידי? הוא הקים את קרן פימי, שמשקיעה כבר למעלה מחצי יובל בעשרות חברות וצומחת יחד איתן.
מערכת ice | 
ישי דוידי (צילום יונתן בלום)
ישי דוידי, יליד 1962, הוא איש עסקים ישראלי, מייסד, יו"ר ומנכ"ל קרן ההשקעות הפרטית פימי (Fimi). נכון לסוף שנת 2021, הונו של דוידי מוערך בסכום של כ-1.3 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
דוידי נולד ברמת השרון. מגיל צעיר החל להשתפשף בשוק העבודה, ולא נרתע גם מעבודות כפיים, כגון גינון וזיפות גגות. בתיכון הדריך בתנועת הנוער "מחנות העולים". באותה התקופה החל דוידי גם להתעניין בשוק ההון ואף לסחור במניות בסכומים צנועים, במה שסיפק איתות ראשון באשר לכיוון המקצועי בו יבחר לעסוק בעשורים הבאים.
בצה"ל שירת דוידי בקו הראשון, כלוחם וקצין בסיירת מטכ"ל והשתחרר בדרגת רס"ן. הוא בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול (בהצטיינות) באוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בר אילן.
עם סיום לימודיו כיהן דוידי כמנהל וכמנכ"ל במספר חברות, דוגמת תשלובת הבנייה של הקיבוץ הארצי ו"זר תעשיות עתירות ידע". המוניטין שהחל דוידוי לבנות כמנהל מוכשר, הביא גם להצעה מאיש העסקים האמריקני סנפורד (זלמן) ברנסטין לשמש כמנכ"ל קרן תקווה – קרן ההון סיכון שהקים. דוידי נענה לאתגר ובהובלתו זכתה הקרן להצלחה רבה, בעיקר בזכות השקעה בחברת השבבים גלילאו. 
ב-1996 פנה דוידי לדרך עצמאית, כשהקים את קרן השקעות הפרטית הראשונה בישראל, שתהפוך עם השנים גם לגדולה ביותר בארץ –  קרן פימי. המוטו: השקעה בחברות בוגרות תוך מעורבות בניהולן, עם העדפה לחברות המכוונות לייצוא. בהתאם לכך, משקיעה הקרן על פי רוב בחברות ישראליות בינוניות וגדולות, בענפים מגוונים, ובהם בין היתר אנרגיה, ביומד, מחשוב, חומרי בנייה, תעשיות ביטחוניות ופלסטיק. בין השקעותיה הבולטות של החברה ניתן לציין את ריטליקס (תוכנה), תדיראן קשר (ציוד קשר), אורמת (אנרגיה גיאותרמית), ליפמן (ציוד אלקטרוני), G4S  (לשעבר חברת השמירה), גילת רשתות לווין, ונייר חדרה (ייצור ומיחזור מוצרי נייר וקרטון).
עד סוף 2020 רכשה הקרן שליטה ב-94 חברות בישראל, ומתוכן מימשה 64. בהקשר הזה חשוב גם להוסיף כי מרבית הרכישות של קרן פימי הן בלעדיות, ללא שותפים נוספים, ובוצעו בהסכמת הבעלים וההנהלה ובשיתוף עמם. את העשור האחרון היא סיימה כקרן ההשקעות הפרטית הגדולה והמצליחה בישראל, עם נכסים מנוהלים של יותר מ-5.5 מיליארד דולרים. דוידי עצמו מכהן כדירקטור בכמה וכמה מהחברות שבהן רכשה פימי שליטה, ובחלק הוא אף משמש יו"ר הדירקטוריון
פילנתרופיה, תרבות וספורט
דוידי נשוי ואב לשלושה ומתגורר ברמת השרון. לצד פעילותו העסקית, תורם דוידי למוסדות רפואיים, גופים המסייעים לילדים ובני נוער נזקקים ולמיזמי תרבות שונים. כמו כן, כיהן כחבר הנהלה בעמותת "עלם" – הפועלת למען נוער בסיכון. בין תחביביו: אומנות וספורט.
לאורך השנים זכה דוידי בפרסי הוקרה על פעילותו. כך למשל, ב-2013 הוענק לו פרס מטעם הליגה לידידות אמריקה ישראל (AIFL) על תרומתו לחיזוק היחסים הכלכליים בין ישראל לארצות הברית. ב-2015 קיבל ישי דוידי את אות BDO למצוינות על תרומתו לחיזוק הכלכלה במדינת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה