השוק

הביטקוין מזנק ומטלטל את שוק ההון, האם הפעם ישבור את השיא?

מטבע הקריפטו כבר הוספד בקרב כלכלנים בעולם שאף כינו אותו "שיטקוין", וגם אילון מאסק אמר שהוא הגיע למחיר גבוה מדי, אבל ביממה האחרונה הביטקוין שוב מזנק ומתקרב לשבירת השיא של כל הזמנים
יהודה לוינגר | 
ביטקוין (צילום Freepik)
לפני שלושה שבועות מטבע הקריפטו הגדול בעולם כמעט וחצה את רף ה-58 אלף דולר, מאז הוא צלל למטה ב-20% עד למסחר של פחות מ-45 אלף דולר והגיע לרמה בה נסחר באצבע פברואר, ומאז עלה וירד ועלה וירד. אבל החל מאתמול בערב (שלישי) הביטקוין זינק למעלה וחצה את רף ה-55 אלף דולר בשנית, שער שנראה שיקח לו זמן עד שיגיע אליו בשנית (בשעות אלו נסחר המטבע סביב ה-54.8 אלף דולר)
הסיבה לחוסר היציבות של הביטקוין הגיעה לאחר שכבר הגיע לשיא של 58 אלף דולר ב-20 בפברואר, והביקורות על שערו התחילו להגיע. אילון מאסק, מייסד טסלה ומעשירי העולם שגם מושקע במטבע הדיגיטלי, אמר שלהערכתו המחיר בו נסחר המטבע "גבוה מדי" - מה שהוביל לירידה חדה בשער של הביטקוין.
בנוסף, בשבוע שעבר, הכלכלן נוריאל רוביני פרסם מאמר חריף בביקורתו כנגד ההשקעה במטבעות הקריפטו ואמר כי ההשקעה בביטקוין כמוה "כהשקעה בשיטקוין" שאינה שונה מכל הימור אחר: "מדובר בניצול של אנשים חסרי תקווה, חסרי עבודה, חסרי מיומנות ונטולי חובות. הם לא לוחמי צדק אלא מהמרים שהתמכרו".
למרות חוסר היציבות של המטבע, על פי סקר שערכה חברת Voyager Digital Ltd בסוף פברואר בקרב משקיעים בנכסים דיגיטליים, כ-80% מהמשקיעים אמרו כי יוסיפו במהלך חודש מרץ עוד מטבעות לתיק ההשקעות שלהם, וכי לדעתם המטבע ינוע בין 51-60 אלף דולר עד סוף החודש. המשמעות היא שרוב המשקיעים במוסדיים והקמעונאיים עדיין מאמינים ביכולת של הביטקוין לפרוץ קדימה: ורק 21.5 מהנשאלים השיבו כי הביטקוין עדיין יכול להיחשב כבועה שעתידה להתנפץ.
עוד עולה מהסקר כי המשקיעים בנכסים דיגיטליים אינם נאיביים והם יודעים שהביטקוין יתרסק בשנית. 6% מהנשאלים אף אמרו כי המטבע יירד בין 65-90% משערו. אבל עדיין, ברובם המוחלט, תשעה מתוך עשרה נשאלים מאמינים שהביטקוין בדרך למעלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה