השוק

הביטקוין מדשדש, אבל שוק מטבעות הקריפטו בשווי שיא

המטבע הדיגיטלי הכפיל את שוויו מתחילת השנה, ושוק מטבעות הקריפטו מגיב בהתאם וחוצה את רף ה-2 טריליון דולר. גם מטבע האת'ריום זינק היום לשיא של 2,151 דולר. האם הביטקוין ישחזר את השיא של אמצע מרץ?
יהודה לוינגר | 
ביטקוין (צילום freepik)
אי שם באמצע מרץ שבר הביטקוין שיא נוסף וחצה את רף ה-61 אלף דולר, אבל מאז הוא עולה ויורד אבל לא מתקרב לשם. בשעות אלה נסחר מטבע הקריפטו בשער של מעל 58 אלף דולר, והוא מתייצב כבר שבועיים.
אבל בעוד המטבע הדיגיטלי מסרב לפי שעה לפרוץ בדרך לשיאים חדשים, שווי הביטקוין חצה שוב את השיא ועומד על 1.1 טריליון דולר וזאת לאחר שהשער בו הוא נסחר הכפיל את עצמו מתחילת השנה - אז עמד על 29 אלף דולר בלבד.
הביטקוין משך אחריו את שוק מטבעות הקריפטו למעלה שהגיע לשיא משל עצמו: שווי כלל השוק חצה הבוקר במסחר באסיה את רף ה-2 טריליון דולר. הביטקוין קיבל זריקת עידוד משמעותית בתקופה האחרונה לאחר שענקית כלי הרכב החשמליים, טסלה, הודיעה כי ניתן יהיה לרכוש באמצעות המטבע הדיגיטלי רכבים, וגם חברות אשראי המשיכו את הבשורות עם אפשרות לעסקאות במטבעות קריפטו.
אבל לא רק הביטקוין טיפס למעלה. גם המטבע הדיגיטלי השני בגודלו, האת'ריום ממשיך את הגידול - שכבר הגיע ל-184% מתחילת השנה, והגיע הבוקר לשיא חדש: שער של 2,151 דולר ושווי שוק של רבע טריליון דולר. בשעות אלו הוא נסחר סביב ה-2,116 דולר.
האם הביטקוין יחזור לרדת? האם הבועה עתידה להתנפץ? בינתיים האנליסטים נשארים אופטימיים, וגם מספר המשקיעים המוסדיים  שמשקיעים בביטקוין ממשיך לעלות. 
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama, אומר ל-ice כי "לאחר שבוחנים את השוק, נראה כי הביקושים לביטקוין העפילו בשנה החולפת. הן מצד תמיכה של גופים מוסדיים והן מבחינת משקיעים פרטיים. עם כל הודעה של חברת ענק על רכישת המטבע הדיגיטלי נראתה עלייה חדה בערכו – כדוגמת טסלה אשר רכשה ביטקוין כגידור מטבעי בשווי מיליארד וחצי דולר וביום הודעתה הזניקה את ערך המטבע תוך פחות מיממה מ35 אלף דולר ל48 אלף דולר".
עוד מדגיש בקשי: "משפל של 3,800 דולר בחודש מרץ 2020 הביטקוין כבר חצה לאחרונה את רף ה- 61 אלף דולר. מתוך שווי שוק של 2 טריליון של מטבעות הקריפטו – הביטקוין תופס נתח של 55% אחוז (1.1 טריליון) המטבעות הקריטורגרפים צמחו תוך כעשור להיות: נכס משמעותי, עצמאי ללא תלות בשום ממשלה או בנק מרכזי".
שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX מדגיש: "המודעות הגוברת והולכת לעולם הבלוקצ'יין, הן עבור משקיעים מקצועיים והן עבור משקיעים קמעונאיים, יחד עם ההכרה של התחום ע"י רגולטורים בעולם ואימוץ טכנולוגיית הבלוקצ'יין ויישומה על ידי מוסדות פיננסים, מעניקה גושפנקא כי המטבעות הקריפטוגרפיים ובראשם הביטקוין כאן בשביל להישאר. השווי היחסי של מטבעות שאינם ביטקוין בסל מטבעות הקריפטו, הולך ועולה - וזו מגמה שתימשך. אנו נראה נכסים מהעולמות הפיננסים המוכרים לנו, עוברים לבלוקציין, ושוויים של מטבעות הקריפטו יעלה מכ-1% היום ל 10% במהרה. אלו שימשיכו לפקפק בעולם זה יצטרכו להביט על רכבת ההרים הנוסקת מבחוץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה