השוק

כמה הרוויח מי שהאמין בג'ק דורסי בשיא משבר הקורונה?

טוויטר הולכת ותוספת מקום מרכזי בשיח הציבורי, כמו פייסבוק אבל בשונה מרכזי אחד: היא אינה מעוררת אנטגוניזם כמו המתחרות והיא מושכת לקצה את גבולות השיח; אז כמה הרוויח מי שהאמין ברשת טוויטר בשיא משבר הקורונה
ניצן כהן | 
ג'ק דורסי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ק דורסי, pixabay)
טוויטר הולכת ומתפתחת כמקום הכי חם באינטרנט. מדובר ברשת חברתית מוזרה שמספר התווים שניתן לפרסם בה מוגבל בשונה מפייסבוק ששם ניתן לפרוש מניפסטים שמים. לא בכדי פייסבוק מובילה את שוק הרשתות החברתיות וכל מי שרוצה להיות בעניינים חייב להיות שם.
אבל טוויטר אינה נשארת מאחור ולמרות שטרם פיצחה את המודל שיביא לה כסף והרבה, יותר ויותר אנשים מנהלים את השיח החברתי שלהם שם.
בתחילה היה זה הנשיא דונלד טראמפ שמתח את גבולות השיח החברתי וצייץ באנגלית עילגת אמנם, ותוך כדי מלחמה עם היועצים שלו את עקרונות המדיניות שלו, ככל שהייתה כזו.
לאט לאט הרשת חלחלה לעיתונאים ומובילי רשת אחרים והשיח זולג לשם. העיקרון הוא פשוט בטוויטר השיח הוא פחות חושפני, אם אתה רוצה לקחת חלק בשיח אתה לא צריך לחשוף את התמונות מהטיול המשפחתי או מארוחת הערב המשפחתית אלא פשוט לציין משפט קצר יחסית ומשם הכל זורם.
טוויטר לקחה את חופש הביטוי לקצה ואיפשרה לרבים לנהל שיח שבפייסבוק היה מצונזר אבל גם כאן היה גבול וטוויטר החלה למחוק חשבונות של בוטים וחשבונות שנועדו להטריל ולהפריע למהלכים דמוקרטיים במדינות השונות עד כדי שהשעתה את החשבון של טראמפ בימים שלאחר שהפסיד בבחירות מחשש להסתה.
כך או אחרת, טוויטר אינה מעוררת אנטגוניזם כמו פייסבוק אבל אסור לטעות, טוויטר היא רשת חברתית בדיוק כמו פייסבוק רק בלי הכסף שלה אבל נראה שהמשקיעים אוהבים את הרשת הזו ומאמינים שלאט לאט היא תפצח את המודל העסקי ותעשה כסף לפחות כפי כוחה בשיח החברתי.
אז למעשה מי שהאמין בטוויטר בשיאו של משבר הקורונה עשה פי 3.5 על הכסף שלו מה שמוכיח שהשיח ברשתות החברתיות כאן להישאר בין אם אתה בפייסבוק, בין אם בטוויטר ובין אם שניהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה