השוק

לחברה הזו יכול להיות שאין עסקים אבל המניה טסה בתוך יומי בכ-10%

נגד החברה הזו יש טענות כי הקניין הרוחני בו היא עושה שימוש אינו שלה, אף חתם לא רצה לקחת אותה להנפקה חוץ מחתם אחד ועכשיו מתרחבת החגיגה כשבעל השליטה בה ממנה את אחיו לדירקטור; כסף זול, כבר אמרנו?
ניצן כהן | 
יניר אלוש (צילום שי שחר)
כשמדברים עם בכירים בשוק ההון הם מודאגים, מודאגים מאוד אפילו. יש יותר מידי חברות שמצאו את עצמן בבורסה, כלומר מתגלגלות לציבור, כשבימים אחרים בהם היה מחיר לכסף הן לא היו מוצאות את עצמן שם. כך הם אומרים. והנה חברת איירטאץ' שעוסקת בפיתוח וייצור של רובוטים שמנקים פאנלים סולאריים נסחרת בשווי שוק של 336 מיליון שקל לאחר שהיא עלתה בתוך יומי ב-10% (אם כי במחזור נמוך).
כדאי להסביר, את איירטאץ' אף חתם לא רצה לקחת להנפקה, דבר שהוא נדיר שבנדירים. בדרך כלל חתמים לוקחים כל חברה להנפקה, אם אפשר להנפיק אותה אבל בשנה האחרונה הרשות לניירות ערך התחילה לשים דגש על תהליכי קבלת ההחלטות אצל החתמים לפני שהם לוקחים חברה לבורסה ולמעשה מכניסים את הפנסיות שלנו לאותה חברה וכאן היה מוזר שהחתמים ברחו מההנפקה.

הסיפור של איירטאץ' היה מוזר. כאמור, אף חתם לא רצה לקחת אותה להנפקה להוציא פועלים אי.בי.אי. בשוק נפוצו ידיעות על כך שהחברה נמצאת בתהליך מידרדר של יחסים משפטיים עם חברת אוקופיה שעושה את אותו הדבר אבל עליה נילחמו כל החתמים.
הסכסוך בין שתי החברות נוגע לקניין רוחני כשאוקופיה טוענת שיניר אלוש, הרוח החיה מאחורי איירטאץ', גזל ממנה. אלוש, כאן המקום לציין מכחיש את ההאשמות אבל דרש (וקיבל) מאיירטאץ', לאחר שהונפקה וזרמו אליה כספי הפנסיות, שיפוי אם טענותיה של אוקופיה יתבררו כמוצדקות.
אלוש הצליח לקבל מאיירטאץ' הציבורית (נזכיר מכסף ציבורי) שיפוי של מיליון דולר שהלך וגדלה ל-4 מיליון דולר והיום נכנס לחגיגה אחיו דני אלוש כשמונה לדירקטור בחברה.
כאן המקום לציין דבר נוסף. במהלך ההנפקה כשכתבי כלכלה ניסו לברר מדוע חתמים חוץ מפועלים אי.בי.אי לא לוקחים בה חלק והאם יש משהו בטענות של אוקופיה נתקלו בגל הכחשות מצידו של אלוש וחברת החיתום שטענו כי אין כל סכסוך בין החברות, כל זה נכון היה עד שהתפרסם התשקיף ואז התגלתה הסיבה - הסכסוך הזה גולגל לכיסו של הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה