השוק

רבעון שיא בנדל"ן: הישראלים שברו שיא עם משכנתאות של 22.3 מיליארד שקל

הציבור הישראלי הסתער ברבעון הראשון של השנה על שוק הנדל"ן ולקח משכנתאות בהיקף שיא שלא נרשם כמותו כבר הרבה שנים; למרות התלונות נראה כי הוראת בנק ישראל שלא להגביל את רכיב הריבית הקבוע בוצע
ניצן כהן | 
מזרחי טפחות בנק הפועלים בנק לאומי בנק דיסקונט (צילום פלאש 90)
רבעון שיא נרשם ברבעון הראשון של השנה בתחום הנדל"ן. בעוד חברות הנדל"ן מדווחות על מכירות מטורפות של דירות, הבנקים מדווחים על תורי ענק אצל יועצי המשכנתאות, והנה מתפרסמים הנתונים על היקפי המשכנתאות שנלקחו על ידי הישראלים ברבעון החולף.
כאמור, הרבעון הראשון של 2021 היה רבעון שיא בתחום המשכנתאות כשהציבור הישראלי לקח משכנתאות לרכישת דירות מגורים בהיקף עתק של 22.3 מיליארד שקל לעומת קצת יותר מ-20 מיליארד שקל ברבעון המקביל של השנה שעברה וסכום של כ-16 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2019.
בחודשים האחרונים הורה בנק ישראל למערכת הבנקאית שלא להגביל את רכיבי המשכנתא השונים ללקוחות. כלומר אם עד ההוראה היה הבנק מגביל את היקף המשכנתא שתהיה בריבית קבועה הרי שעתה הוא לא יכול לעשות את זה.
מהנתונים עולה כי בחודש מרץ גדל רכיב המשכנתא בריבית משתנה (היא היום נחשבת לזולה ביותר ולכן הלקוחות מבקשים אותה). היקף המשכנתאות שנלקחו בחודש מרץ בריבית משתנה עמד על 3.3 מיליארד שקל בעוד היקף המשכנתאות שנלקחו בריבית קבועה (שהיא העדיפה לטווחים ארוכים אם כי הבנקים מגלמים העלאות ריבית אפשריות לאורך השנים) הסתכם ב-2.6 מיליארד שקל.
היקף המשכנתאות שנלקחו בריבית צמודת מדד הסתכמו ב-2.6 מיליארד שקל. למעשה כל הרכיבים הללו השתנו בעקבות הוראת בנק ישראל והציבור, כפי שרצה הבנק המרכזי, הגדיל את רכיב הריבית המשתנה והריבית הקבועה על חשבון הריבית צמודת המדד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה