השוק

עצבנות בוול סטריט: למרות דו"חות טובים, נטפליקס צנחה

פלטפורמת הסטרימינג היכתה את התחזיות בכל פרמטר אבל העצבנות בוול סטריט גרמה למניה לצלול במסחר שלאחר סגירת הבורסות; ברבעון הראשון של השנה הצטרפו לנטפליקס כמעט 4 מיליון מנויים חדשים
ניצן כהן | 
נטפליקס (צילום Pixabay)
אם היינו צריכים סימן ברור כשלג למידת העצבנות בוול סטריט הרי שהיה צריך לראות את תגובת המשקיעים לדוחות נטפליקס שפורסמו לאחר סיום המסחר בבורסות. נטפליקס היכתה את התחזיות המוקדמות בכל פרמטר אפשרי וזה בזמן שהתחרות בענף הולכת וגוברת כשענקיות כמו דיסני נכנסות בכל הכוח לתחום הגדל הזה.
נתחיל מהמספרים: נטפליקס סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכרנסות של 7.16 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 6.64 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-1.71 מיליארד דולר לעומת 542 מיליון דולר ברבעון המקביל כשבמונחי רווח למניה מדובר ברווח של 3.75 דולר לעומת רווח של 1.19 דולר ברבעון הראשון של 2020. ממוצע תחזיות האנליסטים צפה רווח של 1.3 מיליארד דולר והכנסות של 7.13 דולר למניה.
הנתון שאיכזב וגרם לעצבנות בקרב המשקיעים היה קצב ההצטרפות של המנויים המשלמים לשירותי החברה וכאן הנתון הצביע על הצטרפות של 1.8 מיליון מנויים בשוק האירופי והמזרח התיכון, 1.4 מיליון מנויים חדשים באסיה ו-360 אלף באמריקה הלטינית ו-450 אלף מנויים חדשים בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה). הנתון הזה נמוך משמעותית מקצב ההצטרפות ברבעון המקביל שהיה יריית הפתיחה לסגרים ומדיניות של ריחוק חברתי.
כאן המקום לציין כי אין צורך להשוות את הנתונים לרבעון המקביל שכן אז אנשים נאלצו להיסגר בבית והאלטרנטיבות הבידוריות היו מעטות ולכן כמעט כולם הצטרפו לשירותים של נטפליקס.
למה הנתונים של נטפליקס דווקא מעודדים? לאחר הסרת הסגרים הרי שניתן היה להניח כי יהיו הרבה מנויים שיבטלו את המנוי שלהם כשהם חוזרים לשגרה אבל בפועל זה לא קרה. נתון מעניין נוסף הוא הכניסה האגרסיבית של דיסני לשוק הזה שלא גרמה לאובדן מנויים אלא להאטה בקצב ההצטרפות וכאן באה לידי ביטוי העצבנות בוול סטריט.
מרבית ההערכות מדברות כיום על שני הבדלים משמעותיים בין נטפליקס לדיסני. בעוד דיסני כבולה להסכמים דרקוניים שחתמה עליהם בעבר הרי שנטפליקס משוחררת מכאלה, מה שיביא בסופו של יום לסוג של חלוקת שוק בין שתי המתחרות הגדולות ונסביר.
הנוהג בעולם הבידור הוא שענקיות כמו דיסני שמכרו זכויות שידור לסרטים וסדרות שהופקו על ידם מוגנות בזכויות יוצרים למשך הרבה שנים כך למשל אם בלוקבאסטר נמכר לשידור והקרנה במדינות הקונטיננט הרי שדיסני לא יכולה לפתוח את שירותי הסטרימינג שלה בצרפת למשל ולהתחרות במפיץ המקומי שרכש את זכויות השידור ולכן ההצטרפות לשירותים של דיסני מוגבלת, לפחות עד לפתרון של הסוגיה הזו, לארה"ב וקנדה.
נטפליקס משוחררת מכבלים אלה בשל העובדה כי הקטלוג שלה פתוח לשידור בכל העולם להוציא מספר מצומצם של כותרים ולכן ניתן להניח כי התחרות על השוק האמריקאי והקנדי תיטה לטובת דיסני בעוד התחרות בשאר העולם תיטה לטובת נטפליקס ולכן לעצבנות של המשקיעים לא הייתה מקום אתמול, בטח לא בעוצמה כזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה