השוק

הערכות: בעלי האג"ח של תשובה ידחו את ההצבעה על הפרת תנאי השטר

בכיר בגוף ממשלתי: "לא סביר שניתן לאשר את עסקת מכירת "תמר" בשל הזה"; בעלי האג"ח מבקשים לבחון את עסקת מכירת "תמר" על ידי דלק קידוחים ואת ההשפעה של המכירה על החוב של תשובה אליהם
ניצן כהן |  2
עסקת מכירת תמר (צילום פלאש 90 עריכה אייס)
אתמול זרק איש העסקים יצחק תשובה פצצה לאוויר ויום לפני אסיפת בעלי האג"ח של קבוצת דלק, הכריז על הסכם עקרונות למכירת 22% ממאגר תמר לידי חברה מאבו דאבי. בשלב הזה מסתמן כי בעלי האג"ח של קבוצת דלק יבקשו היום לדחות את האסיפה וההצבעה על בקשתו של יצחק תשובה שאינו עומד בתנאי השטר, וזאת כדי לבחון את עסקת המכירה של תמר וההשפעה שלה על קבוצת דלק.
גורם ממשלתי בכיר, המעורה היטב באסטרטגיית משק האנרגיה הישראלי אמר הבוקר ל-Ice כי יש קשיים משמעותיים לפני שהרגולציה הישראלית תאפשר מכירה של מאגר אסטרטגי לידיים זרות.
הבכיר אמר כי נכון להיום לא נקבעה כל ישיבה במשרדי הממשלה הרלוונטיים לבחינת העסקה ובכל מקרה לא סביר שבתקופת ממשלת מעבר יכולים השרים הרלוונטיים (בעיקר אנרגיה וביטחון) לעסוק בנושא. "לכשתוגש העסקה לבחינה במשרדי הממשלה צריך יהיה להעביר למשרד המשפטים בקשה לחוות דעת אם בכלל ניתן לדון בעסקה אסטרטגית כזו בתקופת ממשלת מעבר. אם אני יכול להבין את רוח חוות הדעת של משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה, עד כה הרי שיכול להיות שיש מניעות משפטית לעסוק בזה בכלל עכשיו" אמר הבכיר.
נזכיר כי קבוצת דלק אינה עומדת בתאי שטר החוב המעודכן לפיו היא צריכה להביא להעלאת דירוג האשראי של החברה ב-5 נוצ'ים עד לסוף החודש. קבוצת דלק מבקשת מבעלי האג"ח לאפשר דחייה של שנה בכל הנוגע לעמידה בסעיף זה של השטר ובתמורה היא תבצע גיוס הון של 50 מיליון שקל בשנה הבאה.
הגורם הממשלתי הבכיר אמר עוד ל-Ice כי מכירה של מאגר אסטרטגי כמו תמר אינה טריוולית כלל ועיקר ונתן כדוגמה את מכירת הפניקס למשקיעים סיניים ששם הרגולציה טענה כי מדובר בעסקה בעייתית מאוד ונמנעה מלאשר אותה. כאן מדובר בעסקה שכוללת אישורים לא רק באישור של משרד האנרגיה אלא גם אישור של משרד הביטחון ששם השיקולים אחרים לגמרי משיקוליים עסקיים. ומעל הכל, כד בכלל לדון באיזור העסקה, אמר הגורם הבכיר, צריך יהיה אישור של היועץ המשפטי לממשלה ומשרד המשפטים בשל העובדה כי אנחנו בתקופת ממשלת מעבר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זאת לא אותה הממשלה באותה המדינה שהכריחה למכור?
    אני רק שאלה 04/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד אחד דורשת למכור עד סוף השנה, מצד שני לא תאשק את המכירה... למה שהמדינה לא תקנה את החלק של דלק בתמר?!
    סגור
  • 1.
    כרגיל כשהמניה עולה.
    ל"ת 04/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכותבים באתר הזה נגד קבוצת דלק באופן תמידי. כל פעם שהמניה עולה מעט דואגים להוציא כתבה שלילית ולהוריד אותה.
    סגור