השוק

המשבר באל על מחריף: תביעת ענק נגד קני רוזנברג

בעל מניות באל על הגיש בקשה לתביעה נגזרת נגד אל על בטענה כי משפחת רוזנברג והדירקטוריון גרמו נזק לחברה בכך שלא הוציאו להנפקה בהתאם להסכם עם המדינה
ניצן כהן |  11
קני רוזנברג (צילום יוטיוב Centers Health Care, פייסבוק/אל על/ Yochai Mossi)
בעל מניות באל על הגיש אתמול (שלישי) בקשה לתביעה נגזרת נגד בעלי השליטה החדשים באל על, משפחת רוזנברג, וחברי דירקטוריון החברה בטענה כי נגרמו לחברה נזקים בשל העובדה כי לא הוציאו את החברה להנפקה בסוף חודש יולי, בהתאם להסכם עם המדינה בו הזרימה המדינה לחברה 210 מיליון דולר ואל על התחייבה לגייס 105 מיליון דולר כשבעלי השליטה בחברה התחייבו להזרים להנפקה 43 מיליון דולר.
דחיית/ ביטול ההנפקה גרמה לזעם במשרד האוצר עד כדי שבכירים אמרו ל-ice כי המדינה לא מתכוונת להיכנס למו"מ עם אל על על דחיית ההנפקה כל עוד בעלי השליטה בחברה, משפחת רוזנברג, לא תזרים אליה 43 מיליון דולר במזומן, כפי שהתחייבה בפני המדינה.
התובע שמיוצג על ידי עוה"ד עמית מנור כותב לבית המשפט כי "חברי דירקטוריון החברה, הפרו את חובות הזהירות שלהם לחברה - בין ברשלנות ובין בפזיזות - ובנוסף הפרו את חובות האמונים שלהם כלפי החברה, בכך שלא פעלו לכך שהחברה תבצע את ההנפקה, לא גייסו 105 מיליון דולר לקופת החברה, ולכל הפחות לא עמדו על ההתחייבות של בעלת השליטה להזרים לחברה סכומים שלא יפחתו מ-43 מיליון דולר, וכן את חובות האמונים כלפי החברה.
"בכך מנעו חברי הדירקטוריון מהחברה לקבל סך של 105 מיליון דולר, ולמצער, את הסכום אותו התחייבה בעלת השליטה להשקיע בחברה, במסגרת הנפקת המניות, בהתאם להסכם, של לא פחות מ-43 מיליון דולר.
"הנה כי כן, כתוצאה מהפרת החובות האמורות, נגרם לחברה נזק כספי בשיעור של 105 מיליון דולר (ולכל הפחות - 43 מיליון דולר). סכום זה נמנע מהחברה, שכן החברה, בניצוחם של חברי דירקטוריון החברה, לא הוציאה לפועל את ההנפקה. 
"ודוק - התנהלות דירקטוריון החברה מהווה כבר על פניה, הפרה של חובת הזהירות של הדירקטורים בין ברשלנות ובין בפזיזות, וכן מהווה הפרת חובות האמון של הדירקטורים. באשר למשיבה 13 - בעלת השליטה - זו מפרה התחייבות מפורשת שלה, להזמין בהנפקה מניות, אופציות או תמהיל של השניים בהיקף של לפחות 43 מיליון דולר".
נזכיר כי אתמול התפטר הדירקטור דורון כהן שכיהן בוועדת המאזן ובוועדה שאמונה על הקשר עם משרד האוצר כשהדעות על הסיבות להתפטרות חלוקות. באל על אומרים שההתפטרות הייתה בשל נסיבות אישיות, בעוד שמקורבים לנושא המוערים היטב בעסקי אל על אומרים כי ההתפטרות באה לאור המצב בו כהן עמד חסר אונים מול האוצר כשהיה צריך לדווח שבעל הבית שלו לא עמד בהסכם עם האוצר, הוא נאלץ להתפטר.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    קרטל
    אל על מאפיה 08/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם עכשיו בימים הקשים של החברה מי שעובד באה זה מנהלים ובעלי המשכורות הגבוהות ביותר הבעלים נרדם שוב בשמירה המנהלים בחברה עושקים אותה גם בימים קשים
    סגור
  • 8.
    אל על
    יוני מגל 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בישראל העלובה אין ערכים ,אין מטרות,אין יעדים ובעיקר אין יותר מדי שכל לפוליטיקאים.בישראל הכול כסף. ראו מה קרה באל על השפוטה דל הדתיים.מי נותן לדתי לשלוט בחברת תעופה??.ישראל איבדה את אל על כאשר הסכימה לזחול אחרי החרדים.מי יכול לשרוד כאשר הוא עובד פחות מ 300 ימים בשמה.החרדים העלובים טסיםנעם כול חברות התעופה כולל חברות שטסות ביום כיפור שלא לדבר על שבת.תתפכחו...שיטוסו כול ימי השנה פרט לכיפור.מטומטמים
    סגור
  • 7.
    בתם
    אלוף 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ‏חברת אל-על הגיע הזמן לסגור את החברה לזרוק את כל העובדים הביתה לחברה לשבוע כלום חברת פח זבל יאללה הביתה לכל הרוחות אני צריך חברה כמוך
    סגור
  • 6.
    חברה של גנבים
    רוני 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומושחתים . כל הפיטורין היו סגירת חשבונות עם העובדים
    סגור
  • 5.
    תחזירו את הכסף של הכרטיסים שלי, גנבים. (ל"ת)
    חרדים גנבים 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    אל על גם לא החזירה תמורת כרטיסים לטיסות שבוטלו (ל"ת)
    אופיר 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    אל על גם לא החזירה תמורת כרטיסים לטיסות שבוטלו (ל"ת)
    אופיר 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    מניח שלא תהיה בררה והחברה תולאם (ל"ת)
    רוני 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אתה מתכוון לא תהיה ברירה ויתפרקו וימכרו בחלקים
    דור 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה תולאם? למה שהציבור ישלם את כספי הטמטום
    סגור
  • 1.
    נראה שהחברה הולכת לנחיתת אונס
    טובי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הכתובת היתה על הקיר
    סגור
  • התרסקות
    אני 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אכן החברה הולכת להתרסקות הן מצד ההנהלה והן מצד העובדים שרואים את מצב החברה ומתכנסים בתוך עצמם ואינם יודעים מה ילד יום. אישית איני רואה סכוי להתרוממות יאללה תמשכו את הסטיק ותעשו הכל להמריא כמה שיותר גבוה.
    סגור