השוק

אל על במשבר: בכיר התפטר, "פעלנו לפי המלצת החתמים"

בכיר בשוק ההון שמעורה היטב בהנפקה של אל על שלא יצאה לפועל, אומר ל-ice כי עם מחויבות של קני רוזנברג היה ניתן להוציא את ההנפקה, במחירים לא נוחים אמנם, אבל לפחות היה עומד בהסכם עם המדינה: "רוזנברג אומר חצי מהאמת לאוצר"
ניצן כהן |  6
קני רוזנברג (צילום יוטיוב Centers Health Care, פייסבוק/אל על/ Yochai Mossi)
"קני רוזנברג אומר חצי מהאמת" אמר ל-ice בכיר בשוק ההון שמעורה היטב בהנפקה של אל על שהייתה אמורה לצאת עד לסוף חודש יולי כחלק מהסכם בו המדינה הזרימה לקופת החברה יותר מ-200 מיליון דולר בתנאי שבני משפחת רוזנברג יוציאו את החברה להנפקה של 105 מיליון דולר מהם תזרים המשפחה 43 מיליון דולר במזומן לקופה.
האמירה של הבכיר אומתה על ידי גורם נוסף שהיה בישיבה באוצר בה אמרו נציגי אל על כי חתמי ההנפקה אמרו להם לא להוציא את החברה להנפקה בעת הזו.
"אפשר היה להוציא את החברה להנפקה אבל בלי מחויבות של משפחת רוזנברג ובלי ליצור יחסים של עמידה בהסכמים עם שוק ההון, זה הפך לבלתי אפשרי" אמר הבכיר.
הבכיר מספר עוד כי לו רוזנברג היה עומד בהסכם עם המדינה ומעמיד 43 מיליון דולר בהנפקה הרי שניתן היה להביא מהשוק עוד 62 מיליון דולר. "אני לא אומר שזו ההנפקה הכי אטרקטיבית בעולם והיה קשה להביא ידיים חזקות אליה, אבל להגיד שלא ניתן להוציא הנפקה כזו לפועל? זה להגיד דבר לא נכון. הדבר הנכון היה להגיד שבלי שבעל הבית מכניס יד לכיס, בלי שהוא משדר שהוא עומד מאחורי החברה - לא ניתן להוציא את ההנפקה".
נסביר את דבריו של הבכיר: ברגע שמשפחת רוזנברג לא הייתה מוכנה לעמוד מאחורי אל על ולא הייתה מוכנה להזרים 43 מיליון דולר להנפקה, נותרו לחתמים שתי ברירות: או להוציא את ההנפקה כ"הנפקת חתולים", כלומר הנפקה בלי גופי עוגן חזקים אלא הנפקה שתיסגר על ידי משקיעי נוסטרו וספקולנטים וזה רע או לבטל את ההנפקה וכאן רוזנברג הכריע - לבטל.
"למעשה, מה שמשקיעי העוגן רואים עכשיו שיש בעל בית חדש באל על שמעדיף לשבת על הצוואר של האוצר ולבקש פיצוי פעם על זה ופעם זה, אבל לא מוכן לקחת את אל על למקום שבו היא צריכה להיות - חברת תעופה ישראלית בריאה שיש לה מה להציע  למשקיעים, ובמצב כזה קשה מאוד להביא משקיעי עוגן שיבואו במחיר סביר ויעמדו מאחורי החברה גם בימים קשים" אמר הבכיר.
בתוך כך, בשעה האחרונה הודיע הדירקטור דורון כהן על התפטרותו מדירקטוריון החברה. דורון כהן היה חבר בוועדות מרכזיות בדירקטוריון כמו ועדת המאזן והוועדה שהייתה אמונה על הקשר עם משרד האוצר.
מאל על נמסר ל-ice כי "חברת אל על עשתה מאמצים רבים וניכרים על מנת לבצע את הנפקת ההון עד לסוף חודש יולי 2021, הן בישראל והן בחו"ל, בסיוע חתמים מובילים מהשורה הראשונה".
"המלצת  החתמים המלווים את חברת אל על,  היא שעל רקע התמשכות משבר הקורונה, בדגש על התפשטות וריאנט הדלתא של נגיף הקורונה וההגבלות וההמלצות החדשות בנוגע לסגירת השמיים על ידי המדינה, לא הייתה אפשרות לבצע את ההנפקה במועד שנקבע. לאור נסיבות אלו פנתה החברה למשרד האוצר".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קני רוזנברג
    זלמן 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל על זה לא אמריקה! אל על חייבת להתנהל כמו חברת היי טק, 24/7
    סגור
  • 4.
    קלאב מרקט מליארד וחצי נפילה אלה הגונים?
    יוסי ארגואן 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף מאשר בורוביץ מוזס. די עם השטויות שלכם.עדיף הבעלים האלה פי אלף מאשר...אולמרט מוזס.וכל הגילדה הקליקה החונטה
    סגור
  • 3.
    לתת לאלעל להיסגר ולבנות מחדש
    יוסי 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לבנות משהו בלי שומן וגמיש ובלי הסתדרות
    סגור
  • 2.
    אי אפשר להחזיק חברת תעופה ב 5 ימים בשבוע
    אלכס 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חבל על הכסף של אזרחי מדינת ישראל. בשוק התחרותי דל עולם התעופה, אי אפשר להחזיק חברת תעופה על הסיס של 5 ימיי עבודה בשבוע. מטוס על הקרקע לא מרוויח כסף, להפך רק מוציא. אז תחליטו או דאתם עוסקים בעולם הדתי האמוני, או בעולם העסקי.
    סגור
  • 1.
    מה שקני רוזנברג לא לקח בחשבון, זה שתתחלף הממשלה
    עמיר לב 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כן... זו כבר לא ממשלת ימין-חרדים ידידותית שאפשר לסגור איתה הכל בקריצה ועם טלפון לליצמן, שיעזור. זו ממשלה אחרת ומה שחשוב יותר הוא ששר האוצר הוא אביגדור ליברמן. הוא לא יתן לבעלים החרדי לחמוק מההתחיבויות שלו. בקיצור... אכל אותה בענק. העיקר רצה ללמד את כולנו איך להפעיל חברת תעופה בתקופת הקורונה ובלי טיסות בשבת. מה נגיד? מעופף.
    סגור
  • משפחת פשע
    פורש 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד אחד שרוצה לעשות סיבוב על העובדים נא בעין
    סגור