השוק

מספנות ישראל נכנסת לעסקה משמעותית באפריקה

מספנות ישראל תחכיר ספינות סיור רב-תכליתיות למדינה באפריקה למשך 5 שנים; הספינות ירכשו על ידי מספנות ישראל ממדינה באסיה ויועברו לשימוש באפריקה שם תקבל הממשלה המקומית אופציה לרכישת הספינות
ניצן כהן | 
שלומי פוגל אסי שמלצר וסמי קצב (צילום דניאל צרסקי)
מספנות ישראל שבשליטת אנשי העסקים סמי קצב, אסי שמלצר ושלומי פוגל נכנסת לעסקה משמעותית באפריקה. החברה תרכוש ממדינה באסיה ספינות סיור רב-תכליתיות ותחכיר אותן למדינה באפריקה בתמורה ל-102 מיליון שקל ב-5 שנים.
העסקה תצא לפועל חודשיים לאחר שהמדינה באפריקה תעביר לידי החברה 15% מתמורת העסקה וכן מכתב אשראי וערבות בנקאית שתבטיח את השבת הספינות לידי מספנות ישראל לאחר השימוש. 
נזכיר כי מספנות ישראל מחזיקה במומחיות משמעותית בתכנון של כלי שיט שמיועדים לשוק הצבאי. בחודש שעבר קיבלה החברה הזמנה ממשרד הביטחון לתכנון ספינות הסער החדשות של חיל הים הישראלי בעלות של 43 מיליון שקל.
מספנות ישראל פועלת למעשה ב-3 מוקדים. המוקד הראשון הוא בתחום הספנות שם היא מתרכזת בתכנון, בניה ותחזוקה של כלי שיט. המגזר השני של החברה הוא תחום הנמלים, שם החברה מפעילה נמל פרטי. המגזר השלישי והמעניין של החברה הוא בתחום יבוא המלט שם החברה מייבאת לישראל מלט ומתחרה ביצרנים המקומיים - די בהצלחה.
מניית מספנות ישראל עלתה היום ב-1.4% כשמתחילת השנה עלתה המניה ב-21%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה