השוק

רני צים רוכש משרדים בבני ברק ב-50 מיליון שקל

צים ירכוש את המשרדים במגדל LYFE שישמשו את החברה ואת שאר החברות שבבעלותו; במקביל דיווחה החברה על התוצאות לרבעון השלישי של השנה ושם התבררה התרומה המשמעותית של הפעילות במגזר הערבי לקבוצה
ניצן כהן |  1
רני צים (צילום מאיר אדרי, איתי שליין)
רני צים דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי ההכנסות הרבעוניות עלו בכ-59% לכ-18 מיליון שקל, לעומת כ-11.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול מיוחס לאיחוד לראשונה של הכנסות מהנכסים באום אל פאחם וירכא החל מהרבעון הרביעי של שנת 2020, וכן מכך שברבעון המקביל אשתקד ניתנו הקלות לשוכרים בשל במשבר הקורונה.
ההכנסות כולל תוצאותיה של החברה שמחזיקה בכ-50% מהמרכז המסחר בנתיבות, עלו ברבעון בכ-33.8% לכ-19.9 מיליון שקל, לעומת כ-14.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-NOI ברבעון השלישי של 2021 עלה בכ-47% לכ-14.6 מיליון שקל, לעומת כ-9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI מנכסים זהים עלה ברבעון בכ-28.5%  לכ-11.3 מיליון שקל, לעומת כ-8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO של החברה, לפי גישת ההנהלה, טיפס ברבעון השלישי לכ-5 מיליון שקל לעומת כ-1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  
החברה רשמה ברבעון עליית ערך נדל"ן להשקעה בסך של כ-47 מיליון שקל, לעומת עליית ערך בסך כ-7.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עליית הערך מיוחסת בעיקר לעליית ערך של הנכס בגני תקווה וטירה שבנייתם הסתיימה, וששניהם שווקו כמעט במלואם, וצפויים להיפתח לקהל בקרוב. מתוך עליית הערך האמורה, רווחי שיערוך בסך של 15 מיליון שקל משקפים את הרווח מעסקת מכירת 50% מהזכויות במרכז המסחרי בגני תקווה.  
הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2021 זינק לכ-35 מיליון שקל, לעומת כ-8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נכון לתום הרבעון השלישי יש לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-44.7 מיליון שקל. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות, נכון לתום הרבעון עלה לכ-537.9 מיליון שקל, לעומת הון עצמי בסך כ-451.8 מיליון שקל בסוף שנת 2020.
במקביל, דיווחה החברה על רכישת 3,750 מ"ר, לשימוש החברה וחברות בבעלות בעל השליטה, במגדל המשרדים LYFE בבני ברק תמורת כ-50 מיליון שקל.
רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "אנו מסכמים את תשעת החודשים הראשונים של השנה ואת הרבעון השלישי עם שיפור ניכר בביצועים התפעוליים של החברה ועם עלייה חדה ברווח הנקי. החברה נמצאת כיום בתנופת פיתוח מואצת בכל מגזרי פעילותה ובסך הכל מקימה כיום מרכזי מסחר בהיקף כולל של למעלה מ-80,000 מ"ר, וזאת לצד התחלת הפעילות בתחום המגורים בחברה הערבית, בה אנו רואים פוטנציאל משמעותי ביותר, בעיקר על רקע הניסיון וההתמחות שצברה צים מרכזי קניות בסקטור זה".
אבישי אברהם, מנכ"ל צים מרכזי קניות, מסר: "בהמשך לסיכום החיובי של תשעת החודשים הראשונים של שנת 2021, אנו ממשיכים בתהליכי הפיתוח המשמעותיים על פי התוכנית העסקית שלנו. בחברה הערבית, נפתח במהלך השבועות הקרובים את המרכז בטירה, שנחתמו לגביו הסכמים לאכלוסו באופן מלא, ובשנת 2022 צפויים להיפתח גם המרכזים החדשים בטייבה וברהט, שכבר כיום אנו קרובים לשיווק מלא של שטחי המסחר שלהם. בשנת 2023 נפתח גם את המרכזים בטמרה ובאום אל פאחם (שלב ב'). מרכזים אלה יגדילו משמעותית את היקף שטחי המסחר שלנו בחברה הערבית, וימשיכו לבסס את מותג SEVEN כמותג מוביל ומושך קהל.
"במסגרת פעילותינו המתרחבת בתחום המרכזים השכונתיים, אנו נמצאים לקראת פתיחת המרכז המסחר בגני תקווה, שצפוי להערכתנו להפוך לאבן שואבת לתושבי כל הסביבה. בנוסף,  התקשרנו השנה במערך הסכמים לרכישת 50.01% מהזכויות במרכז מסחרי בהקמה 'אונו סנטר' בשטח של כ-18,000 אלף מ"ר הממוקם בבקעת אונו, ואנו נמצאים כבר עתה בשלבי שיווק מואץ של הפרויקט, הממוקם באזור המתאפיין כיום בתנופת פיתוח משמעותית.
"לאחר פתיחת המרכז המסחרי בגני תקווה והמרכז המסחרי בטירה, שצפויים להיפתח בינואר 2022, ושלב א' של פרויקט כפר סבא, במסגרתו יחל לפעול במרץ 2022 הסניף של רשת 'אושר עד',  יהיו לחברה 10 נכסים פעילים ברחבי הארץ, באזורים בהם קיים ביקוש וצורך לשטחי מסחר איכותיים, ואנו פועלים להשבחה מתמדת וייעול תפעולי מיטבי באופן רציף. בכוונתנו להמשיך לפעול לפיתוח והרחבה של פורטפוליו הנכסים של החברה תוך קידום תוכניותיה העסקיות גם בתחומים חדשים, התואמים לידע ולניסיון הנצבר בחברה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קומבינטור (ל"ת)
    איתם 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור