השוק

אילון מאסק דרש לחסוך בעלויות, מדוע מניית טסלה התפוצצה?

מנכ"ל טסלה דחק בעובדיו להתמקד ב"מזעור עלות המשלוחים", במקום לזרז הזמנות ברגע האחרון כדי להגיע ליעדי המכירות שלה לסוף הרבעון, כפועל יוצא, המנייה עלתה ב-5% במסחר בבורסה. על פי הדיווחים החברה גם מתקרבת להתחלת ייצור במפעל האירופי הראשון שלה בגרמניה
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק, unsplash, freepik)

מניית טסלה עלתה היום (שני) בלא פחות מ-5% לאחר שהמנכ"ל אילון מאסק פרסם תזכיר לעובדים, שקרא להם להתמקד במזעור עלויות, במקום לזרז הזמנות ברגע האחרון כדי להגיע ליעדי המכירות של החברה לסוף הרבעון.

בתזכיר שהופץ ביום שישי, מאסק כתב שהוא לא רוצה שהחברה תוציא כסף רב על "לזרז עמלות, שעות נוספות וקבלנים זמניים רק כדי שמכוניות יגיעו ברבעון הרביעי. מה שקרה היסטורית הוא שאנחנו רצים כמו משוגעים בסוף הרבעון כדי למקסם את המשלוחים, אבל אז המסירות יורדות בצורה מסיבית בשבועות הראשונים של הרבעון הבא", אמר מאסק.
 


"למעשה, כשמסתכלים על פני תקופה של שישה חודשים, לא נספק מכוניות נוספות, אבל הוצאנו הרבה כסף ושרפנו את עצמנו כדי להאיץ את המשלוחים בשבועיים האחרונים של כל רבעון". טסלה נאבקה לאחרונה לספק מכוניות חדשות ללקוחות בארה"ב. בהתאם לטווחי התאריכים שהובטחו במקור. זה הוביל חלק מלקוחות טסלה לחוות עיכובים של חודשים ארוכים באספקה.

 



ובכל זאת, המכירות גדלו השנה עבור טסלה. משלוחי רכב, הסתכמו בכ-500,000 בסך הכל בשנת 2020. החברה גם מתקדמת במפעל האירופי הראשון שלה בברנדנבורג, גרמניה. טסלה התכוונה להתחיל בייצור כלי רכב עד תחילת קיץ 2021 בגרמניה, אך בניית המפעל התעכבה בעקבות צו בית משפט שנתמך בשומרי איכות הסביבה שאמרו כי פעילותם עלולה לפגוע בנחשים ובלטאות נדירות החיות באיזור.

בשבוע שעבר, הגשות מסמכים למחלקת הרגולציה של טקסס הראו שהחברה מתקדמת במפעל רכב חדש באוסטין, טקסס. טסלה מתכננת להוציא יותר ממיליארד דולר על המפעל ומתכננת להשלים את הבנייה עד סוף השנה הנוכחית. טסלה מתכננת גם להשקיע 188 מיליון דולר כדי להרחיב את כושר הייצור במפעל שלה בשנחאי, כך דיווח העיתון בייג'ין דיילי הנתמך על ידי המדינה בסוף השבוע שעבר.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טסלה חברה עם עתיד טוב אבל לא יכולה להצדיק חצי מהשווי ש
    אאא 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בתרחיש הכי אופטימי היא תהפוך מבחינת הכנסות לחברה בגודל של פורד, אז היא בטח לא שווה פי כמה ממנה. בסוף במוקדם או במאוחר המניה תקרוס
    סגור