השוק

רני צים מסתער על שוק המשכנתאות הבוער

ווליו קפיטל שמחזיקה בבעלות על בית ההשקעות פסגות נכנסת לתחום המשכנתאות ההפוכות ותרכוש חברה חוץ בנקאית בענף; הכניסה של רני צים לענף מגיעה שבוע בלבד אחרי שמימון ישיר החליטה על כניסה לתחום
ניצן כהן | 
רני צים (צילום מאיר אדרי, pexels, unsplash, pixabay)
איש העסקים רני צים נכנס לתחום המשכנתאות וירכוש באמצעות ווליו קפיטל את השליטה בחברת "בית משתלם" שמחזיקה בתיק אשראי של כ-50 מיליון שקל. צים יזרים לקופת החברה כמה מיליוני שקלים שאינם מהותיים אבל מהווים דריסת רגל בענף הצומח והאטרקטיבי הזה.
הכניסה של רני צים לענף באה שבוע בלבד אחרי שמימון ישיר הודיעה על כניסה לתחום אולם ליבת הפעילות שרוכש רני צים היא הפוכה, כלומר מתן משכנתאות/ הלוואות ארוכות טווח ולכל מטרה בשעבוד על נכס קיים.
 
אמנם הפעילות הנרכשת אינה משמעותית (תיק של כ-50 מיליון שקל) אבל עדיין מדובר בפעילות קיימת שפעילים בתחום אומרים שיכולה לצמוח בשיעורים משמעותיים ככל שיעמוד מאחורי החברה גורם שיכול להעמיד לטובתה בטוחות ו/ או מזומנים כדי לפתח את הפעילות.
בתחום האשראי החוץ בנקאי יש יתרון משמעותי לרכישת חברה קיימת עם פעילות מאשר הקמה של פעילות חדשה כזו בעיקר בגלל הלמידה הארגונית והידע הארגוני שנצבר כשאם מצרפים לכך את הפרקטיקה שהיא למעשה החיתום של ההלוואה ומערך השעבודים הנדרש, הרי שמתקבל על הדעת שכניסה של צים לענף תתבצע באמצעות רכישה של חברה קיימת.
באופן עקרוני קצב המשכנתאות בישראל עומד על כ-10 מיליארד שקל מידי חודש והוא תחום שנחשב לתחרותי מאוד כשהלקוחות אינם נאמנים למותג בנקאי (או חוץ בנקאי) ומחפשים את העסקה הטובה ביותר עבורם.
יחד עם זאת, ריבית חוץ בנקאית היא בדרך כלל ריבית גבוהה יותר מזו הבנקאית כשעל פי רוב, חלק ניכר מהפונים למערך החוץ בנקאי הוא כאלה שהמערכת הבנקאית או חסומה עבורם או מקשה עליהם בתהליכי החיתום מה שפותח פתח לחברות החוץ בנקאיות לגבות ריביות גבוהות יותר מהמערכת הבנקאית ובהינתן שיש שעבוד על נכס הרי שמדובר בעסקה נטול סיכונים לחברה המלווה ורווחית מאוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה