השוק

נכנסת לתחום הרותח: טקטונה השיקה פלטפורמת NFT

חברת הנכסים הדיגיטליים הישראלית השיקה מערכת בינה מלאכותית ליצירת פריטי NFT מותאמים אישית. טקטונה תחל למכור את היצירות בשבועות הקרובים, כשהתשלומים במערכת יתבצעו באמצעות מטבע הקריפטו את'ריום
איתמר כהן | 
יריב גילת טקטונה (צילום יחצ)
חברת הנכסים הדיגיטליים הישראלית טקטונה (Tectona) השיקה מערכת בינה מלאכותית (AI) שתאפשר יצירה של פריטי NFT מותאמים אישית, לשימוש פרטי או מסחרי. במסגרת הפרויקט, טקטונה תשווק ותמכור מוצרי NFT ייחודיים. החברה מעריכה כי המכירות הראשוניות יחלו בשבועות הקרובים, כשכל התשלומים במערכת יתבצעו באמצעות מטבע הקריפטו את'ריום. הפרויקט מהווה את דריסת הרגל של טקטונה בתחום ה-MetaVerse, שאליו נכנסה באחרונה פייסבוק, שאף שינתה את שמה בהתאם למטא.
כך תעבוד המערכת
NFT הם פריטים דיגיטליים ייחודים שמיוצרים על הבלוקצ'יין (בעיקר את'ריום), במטרה לייצג פריטים עם מאפיינים אקסקלוסיביים כמו שירים, תמונות, סרטונים, אמנות מיוצרת-מחשב, פריטי אספנות, מפתחות גישה דיגיטליים ועוד. בין מותגי-העל שכבר השיקו NFT ניתן למצוא את קוקה קולה, ליגת ה-NBA, הכדורגלן ליאו מסי ועוד. פריטים אלה נמכרים בפלטפורמות שונות, במחירים שיכולים להגיע לעשרות מיליוני דולרים.
 

יצירת NFT שנוצרה במערכת של טקטונה (צילום: טקטונה)
המערכת שפיתחה טקטונה תאפשר למשתמשים, באמצעות מילות מפתח שהם קובעים ולאחר תשלום חד-פעמי, ליצור יצירות אמנות דיגיטליות שאותן יוכלו להטביע (mint) כ-NFT. אם המשתמש ירצה לשנות את היצירה, הוא יוכל לעשות זאת תמורת תשלום נוסף. לאחר כל הטבעת מוצר, רשאי המשתמש למכור את היצירה במגוון פלטפורמות למסחר בנכסים דיגיטליים, לרבות פלטפורמת Open Sea - הפלטפורמה המובילה בעולם למסחר ב-NFT.
תעשייה משגשגת
תחום ה-NFT נחשב לאחד התחומים החמים ביותר בתעשיית הבלוקצ'יין, עם שיעורי צמיחה גבוהים במיוחד והיקף מכירות של כ-3.5 מיליארד דולר, נכון לאוגוסט. טקטונה צפויה לייצר הכנסות מתשלומים עבור יצירת תכני ה-NFT, וכן מתמלוגים ממכירות שיבצעו המשתמשים בשוק המשני. טקטונה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-192 מיליון שקל.
יו"ר טקטונה, יריב גילת, מסר כי "הכניסה של טקטונה לעולמות התוכן של ה-NFT תביא איתה את החדשנות והטכנולוגיה הישראלית לאחד התחומים המבטיחים בעולמות הבלוקצ'יין". מנכ"ל החברה, יוסי ברנע, הוסיף: "הטכנולוגיה שפיתחנו, הודות לידע וליכולות שלנו בחברה, יוצקת תוכן חדשני מבוסס בינה מלאכותית בעולם ה-NFT".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה