השוק

הלחץ בשוק המט"ח מתחדש; הדולר צונח ביותר מ-1%

אחרי כמעט שבועיים של שקט בשוק המט"ח בעיקר הודות להתערבות משמעותית של בנק ישראל, המטבע האמריקאי חוזר לרדת והפעם בשיעור חד של יותר מ-1% לרמה של 3.121 שקל
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום פלאש 90/ אדם שולדמן, Pixabay)
אחרי חודש של התערבות משמעותית של בנק ישראל, חוזר היום הדולר לרדת בשיעור חד מול השקל. ככל הידוע, בשלב הזה של המסחר אין סיבה מיוחדת להיחלשות של הדולר להוציא העובדה שבנק ישראל לא פעיל בשעה האחרונה בשוק ולכן כמעט ואין קונים למטבע האמריקאי.
גורמים בשוק המט"ח אומרים הבוקר שהלחץ שמצטבר בימים האחרונים הוא ההיערכות של השחקנים בשוק לסוף השנה ולכן יש כאלה שרוצים להגדיל חשיפה לשוק הישראלי ולכן הם מביאים דולרים לישראל, חברות ההייטק שעושות את ההתחשבנות השנתית שלהם (משכורות, בונוסים, מסים וכד') והעליות של הימים האחרונים בניו יורק שמביאה את המוסדיים לטייב את התיק שלהם בהתאם לאלוקציה עליה החליטו.
 
אבל מעל הכל, הקונה המרכזי בשוק המט"ח לא נמצא בו כרגע ואולי טוב שכך. בנק ישראל פרסם אתמול את יתרות המט"ח של ישראל מהם עלה כי הבנק רכש בחודש נובמבר 4 מיליארד דולר בשווקים מה שמיתן את התנודתיות החדה של המטבע האמריקאי.
מה שכן ניתן ללמוד מהמעורבות של בנק ישראל בשוק המט"ח בנובמבר זה שהוא היה צריך לרכוש כמויות גדולות של דולרים (4 מיליארד דולר בחודש) כדי למתן את התנודתיות וזה הרבה כסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה