השוק

המינוי במגדל אחזקות מסתבך? כך הגיב הממונה על הביטוח

הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שיגר מכתב לדירקטוריון מגדל אחזקות בעקבות מינויו של יוסי בן ברוך למנכ"ל החברה. זאת, לאור המשך כהונתו הצפוי של בן ברוך כמנהל חטיבת הפיננסים בחברה הבת מגדל ביטוח
איתמר כהן | 
יוסי בן ברוך, משה ברקת (צילום Magma Images, מתוך אתר מגדל וgov)
הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, שיגר אתמול (ראשון) מכתב לחברי דירקטוריון מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים, בהמשך למינויו בשבוע שעבר של רו"ח יוסי בן ברוך למנכ"ל החברה.
במכתב טוען ברקת כי המינוי של בן ברוך לתפקיד מנכ"ל מגדל אחזקות מעלה חשש לפגיעה משמעותית באפקטיביות של הממשל התאגידי בחברת הביטוח מגדל (החברה הבת של מגדל אחזקות).
בן ברוך (51), שאמור להיכנס לתפקידו ב-1 בינואר במקומו של יפתח רון טל, משמש כיום מנהל חטיבת הפיננסים במגדל ביטוח, תפקיד שבו הוא אמור להמשיך לכהן גם לאחר כניסתו לתפקיד מנכ"ל החברה האם.
המינוי של בן ברוך מייצר סיטואציה בעייתית בממשל התאגידי של מגדל ביטוח, שכן בן ברוך יהיה גבוה בהיררכיה הניהולית ממנכ"ל מגדל ביטוח, שגיא יוגב, בעוד בן ברוך ממשיך לשמש בתפקיד סמנכ"ל הכספים בחברת הביטוח.
 
המינוי של בן ברוך מתרחש בתקופה סוערת במגדל אחזקות, על רקע פרישתו של רון טל מתפקיד המנכ"ל בתחילת החודש, וברקע העימות שניטש בין רון טל לבין בעל השליטה במגדל, שלמה אליהו, סביב מינויו של יוגב לתפקיד מנכ"ל מגדל ביטוח.
במכתב מציין ברקת כי "בחינת השלכותיו של המינוי, על רקע הנסיבות שקדמו לו, מעלה חשש כי יש בו לכאורה משום פגיעה משמעותית באפקטיביות הממשל התאגידי במגדל ביטוח, וכי בין היתר, המינוי עלול לערער את ההיררכיה בין סמנכ"ל במגדל ביטוח (בן ברוך; א"כ) לבין מנכ"ל מגדל ביטוח (יוגב; א"כ) ולפגוע ביכולתו של מנכ"ל מגדל ביטוח לפקח כיאות על תפקוד מנהל חטיבת הפיננסים בחברה".
לנוכח זאת, חברי דירקטוריון מגדל ביטוח התבקשו על ידי ברקת לדון בהשלכותיו של המינוי של בן ברוך על הממשל התאגידי במגדל ביטוח ועל ניהולה התקין. מהחברה נמסר כי בכוונת דירקטוריון מגדל ביטוח לקיים דיון בנושא במהלך הימים הקרובים, ועמדת הדירקטוריון תובא בפני ברקת.
מגדל אחזקות נסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-5.2 מיליארד שקל, והיא חברת הביטוח הרביעית בגודלה בישראל מבחינת שווי שוק. החברה, שמנהלת נכסים בהיקף של כ-350 מיליארד שקל ומשרתת כ-2.4 מיליון לקוחות, סיכמה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח של כ-416 מיליון שקל, לעומת כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה