השוק

ליברמן מזרים מיליונים לאל על, מה כולל המתווה החדש?

ההסכם החדש שנחתם עם אל על כולל: הזרמת של 15 מיליון דולר על ידי קני רוזנברג במועד לא ידוע, המדינה תזרים עוד 23 מיליון דולר ואל על תקבל דחייה של חודש נוסף למכירת הנוסע המתמיד ב-100 מיליון דולר
ניצן כהן |  5
קני רוזנברג (צילום יוטיוב/ Centers Health Care)
שר האוצר, אביגדור ליברמן, ממשיך להזרים מיליונים לחברות התיירות והתעופה, ובפרט לאל על.
על פי המתווה החדש שסוכם בין האוצר, בעל השליטה קני רוזנברג, ואל על: המדינה תעביר 23 מיליון דולר לאל על באג"ח ניתנות להמרה, כאשר באם יומרו למניות - המדינה תחזיק 24% ממניות אל על. קני רוזנברג, הבעלים, יעביר 15 מיליון דולר בתמורה: 5 מיליון דולר לאחר אישור האסיפה הכללית, ועוד 10 מיליון דולר במועד לא ידוע. אל על תוכל לדרוש מרוזנברג 5 מיליון דולר נוספים עד לסוף יוני.
נתון חשוב במתווה החדש הוא דחיית מכירת הנוסע המתמיד ב-100 מיליון דולר שהיה אמור להתקיים עד סוף החודש. אל על קיבלה הארכה של עוד חודש לביצוע העסקה. כזכור, האוצר הסכים לתנאים מקלים ושיעור השתתפות מיחס של 1:1 שנקבע בנובמבר ליחס של 3:2. כך שהמדינה תזרים לאל על 23 מיליון דולר, ובעל השליטה יעמיד בתמורה 15 מיליון דולר כפתרון למשבר שנקלעה אליו אל על בעקבות האומיקרון.
כאמור, ליברמן, המתנה שלא מפסיקה לתת, ממשיך להזרים כסף לאל על ומסכים לדחיית מכירת הנוסע המתמיד. על פי ההודעה:  לאחר משא ומתן מואץ, שנוהל ברוח טובה ומתוך הכרה בחשיבותה האסטרטגית של חברת אל על לביטחון הלאומי, ובהמשך להחלטת הממשלה בדבר סיוע לחברות התעופה - נחתם היום הסכם הסיוע וזאת על רקע המשבר שנגרם בעקבות התפרצות וריאנט האומיקרון. 
יושב ראש אל על עמיקם בן צבי: "התגייסותה של ממשלת ישראל לסייע לאל על להתגבר על הנזקים העסקיים שנגרמו לה במסגרת המאבק בנגיף אומיקרון, מבטאת את החשיבות האסטרטגית של אל על למדינת ישראל. אני מבקש להודות לראש הממשלה, לשרת התחבורה, לשר האוצר ולשר התיירות, על התמיכה. תודה מיוחדת לבעלת השליטה על העמידה לצד החברה באחת משעותיה הקשות ועל כך שהזרימה עד עתה סכום של כ- 800 מיליון שקל. אני משוכנע שאנו ניצבים בפני תקופה חדשה שתאפשר לחברת אל על להמריא מחדש לצמוח ולהצליח דבר שיוביל גם ל שגשוג ורווחה למשק הישראלי."
מנכ"ל אל על אביגל שורק: "אני מברך על ההחלטה של ממשלת ישראל בדבר הסיוע לחברות התעופה ועל השיח הרצוף והענייני מול אנשי האוצר באגף התקציבים, החשב הכללי והיועץ המשפטי. אני רוצה להודות לבעלת השליטה על המחויבות שלה לאיתנות הפיננסית של החברה ולהעלאתה על פסים של צמיחה. תודה מיוחדת לארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות החדשה, על הסיוע והדאגה הכנה לעובדים והבטחת מקום הפרנסה שלהם. תודה גם ליו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, על העמידה האיתנה. המדיניות לגיבוש סיוע זכתה לתמיכה רבה גם בקרב יושבי הראש של וועדות הכלכלה והחוקה, שדולת התעופה בכנסת ושרים נוספים, שסייעו בהבנה כי החלטות המדינה שהביאו לסגירת השמיים בפועל מחייבות מתן סיוע. מעל לכל אני רוצה להודות לכול עובדי אל על שהתמידו לפעול גם בימים הקשים של אי הודאות ודאגו להוציא את הטיסות בצורה בטוחה, במועד המתוכנן ועם שרות הטוב ביותר שיש".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    "כתב מתחיל"
    חנניה 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט להתפלא על מי שכתב את הכתבה הזו מטעם אייס!!. אתה רוצה לדעת מה מטריד אותנו הקוראים? בבקשה מדוע אל על מוגדרת "חשובה מבחינה לאומית", ואם היא כבר כזו!, האם מובילי החברה היום, מנהלים, טייסים ושאר העובדים הבכירים..האם הם הגורם שאמור להיות מופקד על החברה שאנשי האוצר הגדירו כחשובה מבחינה לאומית, האם לאחר שהוזרמו לחברה 2 מילייארד ש"ח בתצורות שונות!!?, הם הגורם להמשיך ולהוביל??? לא ולא, פשוט מושחתים מקצועיים!!!. האמת , שאין שום חשיבות מכרעת לחברה הזו!! יש עשרות חברות שטסות לארץ וממנה, קשה לראות סיטואציה שהחב' תפסקנה לטוס לארץ ונצטרך את אל על על על גודלה הברוקרטי. פשוט מרמים אותנו!!. מי מוכן להגיש בג"ץ????
    סגור
  • 4.
    מזל גדול. זה נכס חשוב. תודה לראש ההסתדרות (ל"ת)
    תודה לאל 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    יור ההסתדרות המבוגר האחראי במדינה (ל"ת)
    תודה לארנון 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תודה ליור ההסתדרות על הדאגה לעובדים (ל"ת)
    בשעה טובה 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ארנון בר דויד - ידך בכל דבר טוב (ל"ת)
    כל הכבוד 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור