השוק

פז מבקשת לחלק את מניות בית הזיקוק באשדוד כדיווידנד

פז פנתה לבית המשפט במטרה לאשר הפחתת הון של כמעט 400 מיליון שקל; הפחתת ההון נגרמת בשל הבקשה לחלק את מניות בית הזיקוק באשדוד כדיווידנד בעין; השווי של בית הזיקוק באשדוד גבוה מיתרת הרווחים המיועדים לחלוקה
ניצן כהן | 
ניר שטרן (צילום סיון פרג')
פז מבקשת לחלק את מניות בית הזיקוק באשדוד כדיווידנד בעין. בשל העובדה שהחלוקה תיצור הפחתה בהון של החברה, נאלצה פז לפנות לבית המשפט ולבקש את אישורו למהלך. בשורה התחתונה, פז מעוניינת לחלק את מניות בית הזיקוק לבעלי המניות לפי שווי של כ-1.34מ מיליארד שקל כשיתרת הרווחים המיועדים לחלוקה, מבלי לפגוע בהון החברה, עומד על פחות ממיליארד שקל.
למעשה פז תחת ניהולו של ניר שטרן מעוניינת להפוך לרשת קמעונאות עוצמתית שתחזיק בתחנות הדלק של הקבוצה, רשת חנויות נוחות בתוך תחנות הדלק (yellow) ורשת קמעונאות במרכזי הערים תחת המותגים "סופר יהודה".
 
למעשה בפני דירקטוריון פז עמדה בשנה שעברה החלטה אסטרטגית. האם פז תעמיק את אחיזתה ותסמן את העתיד שלה בחברת אנרגיה? או להפוך לרשת קמעונאות. להחלטה הזו הייתה משמעות רחבה יותר. אם הדירקטוריון וההנהלה היו מחליטים לזמן את העתיד באנרגיה הרי שהחברה הייתה ממזגת את הפעילות הזו עם פעילות האנרגיה המתחדשת של שיכון ובינוי. במידה והחברה הולכת לתחום הקמעונאות הרי שהמיזוג התבקש היה עם פרשמרקט.
בסופו של יום דירקטוריון והנהלת פז החליטה לסמן את העתיד בקמעונאות מה שהביא למיזוג עם פרשמרקט והיום לחלוקה של בית הזיקוק כדיווידנד בעין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה