השוק

ג'יי.פי מורגן בסכנה: סכום העתק שיפסיד בעקבות המלחמה

ענק הבנקאות האמריקאי הודיע ללקחותיו כי הוא צפוי להפסיד כמיליארד דולר בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה:  "עלינו להתכונן לגרוע מכל ולקוות לטוב ביותר. המלחמה והסנקציות המערביות שנועדו לעצור אותה לכל הפחות יאטו את הכלכלה העולמית"
מערכת ice | 
ג'יי.פי. מורגן (צילום flickr/ Gideon Benari)
ג'יי.פי מורגן, ענק הבנקאות האמריקאי, צפוי להפסיד כמיליארד דולר בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כך עולה מתוך מכתב של יו"ר והמנכ"ל של הבנק לבעלי המניות. יש לציין כי מדובר בפעם הראשונה שדיימון מפרט לגבי ההשלכות הכלכליות הפוטנציאליות של הבנק בעקבות הסכסוך האוקראיני והחשיפה של הבנק לרוסיה.  
דיימון כתב: "אמריקה חייבת להיות מוכנה לאפשרות של מלחמה ממושכת באוקראינה עם תוצאות בלתי צפויות. עלינו להתכונן לגרוע מכל ולקוות לטוב ביותר. המלחמה והסנקציות המערביות שנועדו לעצור אותה לכל הפחות יאטו את הכלכלה העולמית".
דיימון הזהיר מפני "שווקים תנודתיים מאוד" בעקבות החמרת המדיניות המוניטורית של הפדרל ריזרב, וכן הוסיף כי מספר העלאות הריבית של הפד "יכול להיות גבוה משמעותית ממה שהשוק צופה" וכי הוא "לא מקנא בבנק המרכזי" על הצעדים בהם יצטרך לנקוט על מנת לסיים את המדינות המרחיבה. 
עם זאת, דיימון סייג כי "לא לדאוג לגבי שווקים תנודתיים, אלא אם כן הם משפיעים על הכלכלה בפועל" ואף הוסיף כי במידה והתרחיש האופטימי אכן יתרחש, זה יכול להוביל לשנים של צמיחה ולהורדת האינפלציה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה