השוק

כצמן לא מתקפל: שלח מכתב הבהרה חריף לרוזן וטוכמאייר

במכתב שנשלח מטעם עורכי הדין של נורסטאר לעוה״ד של קנדה ישראל, טוענת נורסטאר כי רוזן וטוכמאייר לא רק שאינם יכולים להגדיל החזקות בחברה, אלא אף אינם יכולים לפעול להחלפת הדירקטוריון בשל מנגנון ההגנה של החברה
ניצן כהן | 
חיים כצמן, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (צילום יחצ גזית גלוב, יחצ, דן פרץ, vecteez)
איש העסקים חיים כצמן נמצא תחת מתקפה אך נראה כי הוא הגיע אליה מוכן. קנדה ישראל שבשליטת אנשי העסקים רוזן וטוכמאייר ביקשו בימים האחרונים למנוע חלוקה של מניות גזית כדיווידנד בעין בשלל טענות משפטיות.
נורסטאר לא נותרה חייבת ובשעה האחרונה פנו עורכי הדין שלה לעורכי הדין של רוזן וטוכמאייר ודחו מכל וכל את טענות השניים על קיפוחם כבעלי מניות וכיוב. נורסטאר טוענת במכתב התשובה כי לא מתקיים מאבק שליטה על החברה מאחר וקנדה ישראל אינה יכולה להגדיל החזקות בה, אינה יכולה לחבור לבעלי מניות אחרים ואף אינה יכולה להחליף את הדירקטוריון.
 
בנורסטאר טוענים כי קנדה ישראל הגיעה למקסימום החזקה שהיא יכולה בחברה מבלי לעבור על חוק הריכוזיות. לשיטת נורסטאר גם חבירה לבעלי מניות אחרים עוברת על חוק הריכוזיות בשל השליטה האפקטיבית של קנדה במניות. עוד כותבים עורכי הדין כי כצמן אוחז בלמעלה מ-30% מנורסטאר ולכן לא יכול להיות מאבק שליטה, מהטעם הפשוט שהוא הרוב.
 
טענה נוספת מעניינת לא פחות היא העובדה כי בנורסטאר קיים מנגנון המונע השתלטות על החברה דרך החלפת הדירקטוריון כך שבשנתיים הקרובות ניתן להחליף דירקטור אחד מבין השלושה מה שלא מעניק רוב למן דהוא.
 
אחת הטענות שמעלים רוזן וטוכמאייר מדברת על פגיעה בנורסטאר באמצעות חלוקת הדיווידנד אך כאן אומרים עורכי הדין של החברה כי היא יוצאת במקביל לחלוקת הדיווידנד לגיוס באמצעות זכויות מה שיכניס לקופתה מעל 160 מיליון שקל שימשו להפחתת החוב נטו שלה. את נורסטאר מייצג עורך הדין שוני אלבר ממשרד פישר בכר ואת קנדה וישראל מייצג אהרון מיכאלי מגולדפרב זליגמן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה