חיים כצמן מייסד גזית-גלוב: פעילותו העסקית, חיו הפרטיים ותרומתו לקהילה

מי זה חיים כצמן? בין נדל"ן לפעילות ציבורית: הוא ייסד את גזית-גלוב, הקים את מכון הנדל"ן באוניברסיטת רייכמן ומכהן כנשיא עמותת "גדולים מהחיים".
מערכת ice | 
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
חיים כצמן, יליד 1949, הוא יזם ואיש עסקים ישראלי-אמריקאי, המייסד ובעל השליטה בחברת הנדל"ן המניב גזית-גלוב. נכון לראשית 2022 נסחרת גזית-גלוב בבורסה בתל אביב בשווי של כ-4.7 מיליארד שקלים.
ביוגרפיה עסקית
כצמן נולד בתל אביב, התחנך בתיכון חדש ושירת בצה"ל כמדריך, מפקד וקצין בפיקוד הגדנ"ע. את הפרק הצבאי בחייו סיים בדרגת רב סרן. בהכשרתו, כצמן הוא עו"ד, כשבמקביל ללימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב החל בהדרגה לחקור מקרוב את תחומי המקרקעין והנדל"ן. את השילוב הראשוני בין התחומים עשה כעו"ד לענייני נדל"ן, וב-1982 כאשר הקומה גזית-גלוב כחברה העוסקת בנדל"ן מניב, היה כצמן אחד מבעלי המניות שלה.
בשנת 1989 עבר כצמן להתגורר במיאמי, שם החל לבנות לעצמו מוניטין כמי שיודע לאתר ולמקסם הזדמנויות נדל"ניות. טבילת האש הראשונה הייתה רכישה של מרכז מסחרי במיאמי עבור חברת גזית אינק, שנסחרה בבורסה בתל אביב ושאותה רכש כצמן כשלד בורסאי ממש באותה השנה.
ב-1992 הקים כצמן את חברת אקוויטי 1, כחברת בת של גזית אינק, ובסוף העשור הנפיק אותה בבורסה בניו יורק. בהמשך התמזגה החברה עם קרן הנדל"ן ריג'נסי סנטרס.
ליו"ר הדירקטוריון של החברה הציבורית גזית-גלוב מונה כצמן ב-2005, כאשר היא נרכשה בידי גזית אינק ושותפים נוספים. כיום, באמצעות חברות בת – ובהן גזית ישראל, גזית ברזיל ארטיום, סיטיקון, פירסט קפיטל ריאליטי וגזית הורייזנוס – מחזיקה מנהלת ומשביחה גזית-גלוב, מאות נכסים המתפרסים על פני יבשות: מארצות הברית, קנדה וברזיל, דרך פולין, צ'כיה וסקנדינביה ועד ישראל. את שנת 2021 סיימה גזית גלוב ברווח נקי של 646 מיליון שקלים.
יקיר העיר
כצמן התחתן פעמיים. אשתו הראשונה הייתה רופאת הילדים ד"ר שלומית כצמן, אשר נפטרה בשנת 2013. לאשתו השנייה, שלי כצמן, נישא ב-2018. בני הזוג מתגוררים במיאמי.
לצד פעילותו העסקית, נודע כצמן בזכותו עשייתו הציבורית. ב-2017 הוא החל  לקדם את הקמת בית שולמית (על שם אשתו), מרכז סרטן מתקדם שיפעל תחת המרכז הרפואי העמק העפולה. כמו כן הוביל את בניית מעון התינוקות בית שולמית בירוחם, ובניית מעון היום בית שולמית בקריית מלאכי. כצמן משמש גם כנשיא העולמי של "גדולים מהחיים" – עמותה המסייעת לילדים חולי סרטן.
לכצמן הוענק אות "יקיר העיר" קריית מלאכי על רקע תרומתו למתן שוויון הזדמנויות והשקעתו לקידום דורות הצעירים בעיר. כצמן הוא גם מייסד מכון גזית-גלוב לנדל"ן באוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי) בהרצליה, ובעל תואר "עמית של כבוד" מטעם המוסד האקדמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה