השוק

אילון מאסק חשף: אלה המניות שביל גייטס מחזיק בטסלה

האיש העשיר בעולם שמתמודד עם ירידת שערים במניה של טסלה, אישר הדלפה של תוכן שיחה שהתנהלה בינו ובין מייסד ובעלי מיקרוסופט, ביל גייטס. אלה העובדות שנחשפו על מניותיו של גייטס בטסלה
מערכת ice |  1
אילון מאסק, ביל גייטס (צילום יוטיוב/ TED, ויקיפדיה, unsplash)
אילון מאסק האשים את מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, בירידת מניה של  טסלה. בציוץ ביום שישי, הודה מנכ"ל טסלה כי שאל את גייטס אם הוא מוכר מניות של יצרנית המכוניות החשמליות. כאשר משקיעי מניות חסר מהמרים שמחיר המניה יירד.
"שמעתי מכמה אנשים ב-TED שלגייטס עדיין יש חצי מיליארד בחסר נגד טסלה, וזו הסיבה ששאלתי אותו, אז זה לא בדיוק סודי ביותר", אמר מאסק בציוץ.
הוא השיב לשאלת משתמש טוויטר האם תמונת מסך של שיחת טקסט כביכול בין שני המיליארדרים הייתה אמיתית. תגובתו של מנכ"ל טסלה לא הייתה חד משמעית והוא השיב בחיוב תוך שהוא טוען: "אבל לא הדלפתי את זה ל-NYT. הם בטח קיבלו את זה דרך חברים של חברים".
בהחלפת הטקסט, מאסק שאל את גייטס: "האם עדיין יש לך פוזיציית שורט של חצי מיליארד דולר מול טסלה?" על כך ענה גייטס: "מצטער לומר שלא סגרתי את זה. אני רוצה לדון באפשרויות הפילנתרופיה".
מאסק ירה בחזרה: "מצטער, אני לא יכול לקחת את הפילנתרופיה שלך בנושא שינויי אקלים ברצינות כשיש לך פוזיציה שורט ענקית מול טסלה, החברה שעושה הכי הרבה כדי לפתור את שינויי האקלים".
 
גייטס אמר בשנה שעברה לכותבת הדעה של NYT קארה סווישר: "חשוב לומר שמה אילון עשה עם טסלה הוא אחת התרומות הגדולות ביותר לשינויי האקלים שמישהו עשה אי פעם. ואתה יודע, לזלזל באילון זה לא רעיון טוב".
אבל הוא המשיך והוסיף שמה שטסלה עשתה היה "דברים קלים, כמו מכוניות נוסעים". גייטס הדגיש את הצורך להשפיע יותר על שינויי האקלים על ידי התמודדות עם תעשיות אחרות.
"אנחנו בעצם לא עושים מספיק על הדברים הקשים: פלדה, מלט, בשר", אמר אז. "ולמרבה הצער, הדברים שאנשים חושבים עליהם - החשמל, מכוניות נוסעים - הם שליש מהבעיה. אז אנחנו צריכים לעבוד על שני שליש".
 
"אם כל מה שאתה שם לב אליו הוא המדדים לטווח הקצר, לא הפרמיות הירוקות, אז אתה מפסיד מה הוא זמן ההובלה הארוך ביותר, וזה החומר הקשה." זו לא הפעם הראשונה שלשני הגברים יש מחלוקת ציבורית, גייטס חשף ב-2020 שהוא קנה לעצמו פורשה טייקן חשמלית, משתמש טוויטר שאל: "מעניין למה ביל גייטס החליט ללכת עם הטייקאן במקום טסלה".
מאסק הגיב בציוץ: "השיחות שלי עם גייטס היו קשות (למען האמת)". מאסק גם העלה השערות בעבר על האפשרות של גייטס ישרט את מניות החברה שלו. כשנשאל על ההערות הללו והאם הוא נמוך מטסלה, אמר גייטס ל-CNBC בשנה שעברה: "אני לא מדבר על ההשקעות שלי אבל אני חושב שהוא צריך להיות מאוד גאה במה שהוא עשה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביל הכלב (ל"ת)
    הצודקת 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור