השוק

הייפר גלובל הכפילה את הרווחים; המניה עלתה ב-5%

הייפר היא זרוע ה-OEM שפוצלה מאמת מחשוב והונפקה לא מכבר בבורסה; יואב וינברג, יו"ר החברה אמר לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים כי במבט קדימה, הייפר רואה ברכישות בשווקים מחוץ לישראל, מנוע צמיחה
ניצן כהן | 
יואב וינברג (צילום יחצ)
הייפר גלובל היא אחת החברות המעניינות בבורסה של תל אביב. החברה עוסקת בתחום מרתק, היא מתאימה את חומרת המחשב כמעט לכל פעולת תוכנה אפשרית. כך למשל סטארט אפ שמכוון את התוכנה שלו לעולמות ה-MRI צריך להריץ את התוכנה על חומרה מאוד ספציפית וכאן נכנסת הייפר לתמונה.
עד לא מכבר הייתה הייפר פעילות בתוך הפעילות של אמת מחשוב מקבוצת פימי של ישי דוידי אך לא מכבר היא פוצלה מאמת ויצאה לבורסה כפעילות עצמאי. מדוחות החברה שפורסמו היום עולה כי ההכנסות ממכירות ושירותים ברבעון הסתכמו בכ-62 מיליון דולר, לעומת כ-48 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-28.5% אשר נובע מגידול אורגני, תוספת לקוחות חדשים והרחבת פרויקטים בקרב לקוחות קיימים בפעילות בישראל ובחו"ל.
 
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-9.2 מיליון דולר (כ-15% מההכנסות) לעומת כ-6.9 מיליון דולר (כ-14.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-34.4% הנובע מהעלייה במחזור ההכנסות לצד שיפור בשיעור הרווחיות הגולמית.
הוצאות מכירה הנהלה וכלליות ברבעון הסתכמו בכ-5.7 מיליון דולר לעומת כ-4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר להוצאות החד-פעמיות ברבעון עבור שירותים מקצועיים בגין השלמת תהליך הפיצול, והרישום למסחר  של החברה.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-3.6 מיליון דולר (כ-5.8% מההכנסות) לעומת כ-2.3 מיליון דולר (כ-4.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-52% הנובע בעיקרו מהשיפור ברווח הגולמי אשר קוזז בחלקו בשל הגידול בהוצאות המכירה וההנהלה, כאמור.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-3.6 מיליון דולר בהשוואה לכ-1.4 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. גידול של כ- 157%.
ה-EBITDA ברבעון הסתכמה בכ-4.5 מיליון דולר לעומת כ- 3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 39%.
שחף שרגר, מנכ"ל הייפר גלובל מסר: "אנו ממשיכים את המגמה החיובית של הרבעונים האחרונים גם ברבעון זה, תוך הצגת צמיחה דו ספרתית בפרמטרים התפעוליים. צמיחה זו היא פועל יוצא של גידול אורגני, תוספת לקוחות חדשים והרחבת פרויקטים בקרב לקוחות קיימים, אשר הביאה להמשך השיפור בשורות הרווח השונות, זאת לצד פעילות בסביבת מאקרו מורכבת ושוק תחרותי".
יואב וינברג, יו"ר דירקטוריון משותף בהייפר גלובל מסר:" אנו מסכמים את הרבעון עם תוצאות מעולות אשר משקפות את המומנטום החיובי והצמיחה האורגנית בפעילות של החברה, זאת למרות סביבת מאקרו מאתגרת. פיצולה של הייפר גלובל ורישומה כחברה ציבורית בבורסה בתל אביב במרץ 2022 מהווה אבן דרך משמעותית בהתפתחות החברה ואנו מאמינים כי צעד זה יוביל להשבחת פעילותה, תוך האצת הצמיחה והצפת ערך לבעלי המניות. במבט קדימה, נמשיך להתמקד בהשבחת הפעילויות הקיימות ובחינת רכישות סינרגטיות נוספות בדגש על השווקים בחו"ל – בהם החברה רואה מנוע צמיחה עתידי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה