השוק

טירוף הנדל״ן: הישראלים מסתערים על המשכנתאות בהיקף ענק

הישראלים לא מאמינים לשר האוצר לליברמן וממשיכים להסתער על שוק הנדל״ן. מנתוני בנק ישראל עולה כי ביוני נלקחו כ-12 מיליארד שקל משכנתאות, כמעט ללא שינוי ביחס למאי וגבוה בכ-2 מיליארד שקל מאפריל
מערכת ice |  1
דיור (צילום Pixabay ,pexels)
האם יוקר המחיה השפיע? האם עליית הריבית הרתיעה? שום דבר. הישראלים ממשיכים להסתער על שוק הנדל"ן הרותח וחודש שני ברציפות שהיקף המשכנתאות שומר על רף גבוה.
על פי נתוני בנק ישראל, במהלך חודש יוני נטלו הישראלים משכנתאות בהיקף של 11.88 מיליארד שקל, ירידה קלה בלבד מהיקף המשכנתאות בחודש מאי שעמד על 11.98 מיליארד שקל, ועדיין גבוה מחודש אפריל אז עמד ההיקף על 10.5 מיליארד שקל. השיא: עדיין בחודש מרץ אז עמד ההיקף על 13.4 מיליארד שקל.
הנתונים מגיעים לאחר עליית הריבית שמשפיעה על רכיב הפריים במשכנתאות, במה שצפוי להגדיל את היקף ההחזר החודשי במאות שקלים. כך שכלל מסלולי המשכנתא עלה ב-0.3% בחודש האחרון, הריבית הצמודה עלתה ב-0.3% והריבית הלא צמודה עלתה ב-0.285.
 
בנוסף, ההסתערות מגיעה ככל הנראה גם על אי-האמון בתכנית הנדל"ן של הממשלה ושר האוצר ליברמן לצינון השוק, והישראלים לוקחים מה שיש כאן ועכשיו מבלי לצפות להורדת מחירי הדיור.
 
ריאיון שר האוצר ליברמן בכנס לשכת רואי החשבון. מן הארכיון
מהתאחדות יועצי המשכנתאות נמסר: "למרות עליית הריבית המשמעותית והעליה של 800 שקלים בהחזר החודשי של משכנתה ממוצעת, הדבר עדיין לא השפיע על היקף ביצועי המשכנתאות. 
הסיבה לכך היא ששוק המשכנתאות מגיב באיחור של מספר חודשים לשוק הנדל"ן, עיקר המשכנתאות שמבוצעות עכשיו הינן של עסקאות שבוצעו לפני כרבעון ומעלה. אנו צופים כי בחודשים הקרובים נראה ירידה משמעותית בהיקף המשכנתאות, שתהיה תואמת לירידה בכמות העסקאות שמורגשת כיום בשוק.
צריך לציין בהקשר שכמות המשכנתאות ע"י משקיעים נמוכה כבר היום. וכי המשקיעים מגיבים מהר יותר לעלית הריבית בשוק, וכן מבצעים את המשכנתא לרוב סמוך יותר לרכישת הדירה בפועל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ליברמן הטיפש
    עטייה 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שר אוצר שאוכל שרימפס וחזיר לר מצפים ממנו הרבה
    סגור