השוק

אקירוב מנסה לשבש את עסקת כלל-MAX; מבקש כינוס אסיפה

איש העסקים אלפרד אקירוב שלח מכתב לדירקטוריון כלל החזקות ביטוח בו הוא דורש כינוס האסיפה הכללית כדי לאשר את העסקה; גורם בכיר המקורב לעסקה: מסתמן שהדירקטוריון יאשר את העסקה
ניצן כהן | 
אלפרד אקירוב (צילום פלאש 90)
איש העסקים אלפרד אקירוב מנסה לשבש את אישור עסקת כלל ביטוח-MAX ופנה במכתב לדירקטוריון כלל החזקות בבקשה/ דרישה כי תכונס האסיפה הכללית לאישור העסקה. אם תתקבל בקשתו/ דרישתו של אקירוב הרי שבסבירות גבוהה כלל החזקות לא תעמוד במתווה לוחות הזמנים שנקבע בינה לבין ורבורג פינקוס, מה שעלול להביא לביטולה.
המכתב נשלח באמצעות אלרוב שמחזיקה 15% מכלל החזקות ביטוח ומנסה להשתלט על החברה.
 
במכתב עולות טענות שונות ומשונות לרבות רמיזות על אינטרסים אישיים שמיוחסים ליורם נוה, מנכ"ל החברה שמקדם את העסקה ביחד עם חיים סאמט, יו"ר החברה. במכתב מצוטטים קטעים שפורסמו בכלי התקשורת ומקורם אינו ברור ואף מוטל בספק לפיהם אחת הספקולציות הן כי נוה ישלם בכיסאו במידה והעסקה לא תאושר, ספקולציה מוזרה מעט, אבל הנה היא הגיעה למכתב ששיגרה אלרוב ליו"ר דירקטוריון כלל החזקות ביטוח.
אם כן, באלרוב מעלים תהייה אחת מרכזית שהועלתה כבר על ידי דוד גרנות דירקטור בכלל החזקות ביטוח מטעמה, כי הסכם ישראכרט-בנק הפועלים משנה את עולם כרטיסי האשראי ולכן יש לבצע התאמות, או משהו בסגנון הזה, בעסקה.
כאן המקום לציין כי ההסכם בין ישראכרט לבנק הפועלים הוא הסכם דומה לתהליך שעברה MAX עם בנק לאומי לפני מספר שנים ו-MAX הצליחה להתגבר על העלייה בעמלות שהיא משלמת לבנק לאומי ולפר את מצבה.
נזכיר כי עסקת כלל-MAX אמורה לעשות טוב לכלכלה הישראלית כי היא תקים גגוף פיננסי גדול שיתחרה במערכת הבנקאית ולמעשה יפתח לכלל ביטוח (או נכון יותר לחברה הממוזגת) שוק חדש שאין לה כרגע דריסת רגל בו - האשראי הצרכני - תחום שהוא משמעותי מאוד אם רוצים להסתכל על עולם הפיננסים באספקלריה רחבה יותר מאשר האינטרס הצר של מי מבעלי המניות בכלל החזקות ביטוח או ב-MAX.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה