השוק

לאומי שוקי הון: כרגע לא לקנות את מניית ישראכרט

האנליסט אייל דבי מחדר המסחר של לאומי שוקי הון טוען כי ההסכם של ישראכרט עם בנק הפועלים מביא אותו להמליץ שלא לקנות כרגע את המניה "הסיכון עלה"
ניצן כהן |  2
אייל דבי (צילום אורן דאי)
באופן מוזר למדי, האנליסט אייל דבי מלאומי שוקי הון כותב היום (שני) ללקוחות הבנק שכרגע הוא אינו ממליץ לקנות את מניית ישראכרט. דבי מציין כי הגורם המרכזי להמלצה (או לדיס-המלצה) נעוץ בהסכם שחתמה החברה עם בנק הפועלים שמשנה את מבנה העמלות כך שישראכרט תשלם 200 מיליון שקל נוספים מידי שנה לבנק.
את הדברים כתב דבי בסקירת  אנליזה על מניית חברת כרטיסי האשראי, כאשר הירידה של מניות ישראכרט בעקבות ההסכם עם פועלים, הוביל לשינוי מגמה בלאומי שוק הון: "באופן עקבי ותמוה ישראכרט פשוט אכזבה", כתב דבי והוסיף: "נכון, שדרת הניהול התחלפה, אבל הפעם, ללא תוצאות ממשיות וצמיחה מוכחת בפועל, יהיה קשה להשעין את השווי הכלכלי רק על תחזיותיה האופטימיות של ההנהלה. הסיכון עלה".
 
לדבריו, כל עוד לא ייראו האנליסטים מספר רבעונים רצופים של צמיחה דו-ספרתית יציבה, 15-20% על פני שלושה רבעונים לפחות, לא ישובו להמלצת קנייה.
כזכור, בנק הפועלים וישראכרט הגיעו להסכמות בחודש שעבר לפיהן ישראכרט תתפעל את כרטיסי האשראי של הבנק למשך 8 שנים ובתמורה ישתנה מודל התגמול באופן משמעותי. בעקבות שינוי מודל התגמול, תרשום ישראכרט הוצאה בדוחות הרבעון השני בהיקף כספי כולל של 50 מיליון שקל, כלומר 200 מיליון שקל בשנה. העסקה הובילה לצניחה חדה של מניית ישראכרט.
בעקבות כך החלו בישראכרט בכיוון של התייעלות כאשר תהליך הפחתת העלויות אמור לכלול גם פיטורי עובדים שהיקפם טרם נקבע באופן סופי, ונמצא בתהליכי עבודה. ההערכות בשוק ההון מדברות על פיטורין של עובדים רבים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש להם דאטה שהיא המפתח להכל
    טורינג 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף, הנשק החזק ביותר הוא המידע שישראכארט אוספים. זה העתיד, לכן ישראכארט כחברה עצמאית תצמח כמו טסלה בטווח הרחוק, תעשו ניסוי, תקנו ישראכרט ב15 אלף שח ותשאירו ככה 5 שנים
    סגור
  • 1.
    שהבנק אומר לא לקנות זה הזמן לקנות
    חיים יאיר אביטן 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בתשעים אחוז שהבנק ממליץ לקנייה זה עולה יומיים ואחר כך מתרסק שהבנק ממליץ לא לקנות זה יורד יומיים ואחר כך מתפוצץ למעלה ואני מדבר מניסיון אישי של עשרים שנה
    סגור