השוק

בכירים בשוק ההון נגד שטראוס, מקורבים: "חובת ההוכחה עליו"

מקורבים לשטראוס מגיבים למתקפה בשוק ההון נגד מינויו של שי באב"ד למנכ"ל ועלות שכרו הגבוהה ואומרים כי בחברה הסכימו לכל התנאים של באב"ד וחובת ההוכחה תהיה עליו
ניצן כהן | 
עפרה שטראוס (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, דוד כהן)
חברת שטראוס חוטפת ביקורות חריפות היום (שני) בעקבות פרסום עלות השכר של המנכ"ל הנכנס שי באב"ד, וזאת לאור השכר המופרז בחברה שאמורה להתייעל לאחר המפלה הגדולה שחוותה מאז משבר הסלמנולה.
כזכור, שטראוס פרסמה היום (שני) את תנאי השכר של המנכ"ל החדש שי באב"ד בהודעה לבורסה לניירות ערך, כשבוע לאחר ההודעה על המינוי, אותו אישר דירקטוריון קבוצת המזון. עלות שכרו של באב"ד תעמוד על 150 אלף שקל לחודש לפני כל התוספות ושל 6.8 מיליון שקל בשנה בסך הכל.
 
עוד נכתב בדו"ח לבורסה כי עלות שכרו של המנכ"ל היוצא גיורא בר דעה עמדה ב-2021 על 7.1 מיליון שקל. לצד שכרו החודשי, אשר בתוספת תנאים נלווים תגיע עלותו השנתית ל-2.5 מיליון שקל, יקבל באב"ד גם 487,096 אופציות במחיר מימוש של 89.93 שקל ליחידה, 5% בלבד מעל מחירה הממוצע של מניית החברה בחודש החולף.
באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר קיבל את ג'וב החלומות שנה שעברה כאשר החל לשמש כמנכ"ל הריבוע הכחול של מוטי בן משה במקומו של ישראל יניב שמונה ליו"ר החברה. גם אז קיבל באב"ד שכר מכובד של 165 אלף שקל עבור 80% משרה, שהם כ-2 מיליון בשנה באב"ד גם היה זכאי גם למענק שנתי מקסימלי של 2 מיליון שקל שיהיה תלוי ביצועי החברה. אבל מנכ"ל הרשת עזב במפתיע אחרי חצי שנה בלבד.
בכירים במשק הרימו גבה על מינויו, וגם לאחר פרסום עלות שכרו. גורמים בענף מסרו ל-ice כי מדובר באדם ללא ניסיון בענף המזון וללא ניסיון בניהול משברים בטח לא בסדר גודל של משבר הסלמונלה בשטראוס. נראה שעופרה שטראוס הביאה אותו לא כדי לטפל בשטראוס אלא בחקירה של רשות התחרות. אבל גם בזה אין לו ניסיון או ידע חריג שיצדיק שכר כזה.
מוסדיים בכירים מסרו ל-ice ביקורת חריפה על ההחלטה: עופרה שטראוס בונה על עוצמת המותג, היא לא למדה לקח - אנחנו מתחילים לחסל פוזיציות.
בשטראוס מגיבים להאשמות הקשות ואומרים כי הסכימו לכל תנאי השכר של מנכ"ל האוצר לשעבר שי באב"ד וכי חובת ההוכחה תהיה עליו להחזיר את החברה למסלול הנכון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה