השוק

בנק esh נחשף: מה עומד מאחורי 'הבנק של ניר צוק'?

לא לפני הרבה זמן יוחצנה הודעה לעיתונות על הקמת בנק חדש שקיבל רישיון מבנק ישראל; למה לקח כל כך הרבה שנים לבנק לקבל את הרישיון? ולמה לא כדאי לצפות ממנו ליותר מידי | כתבה רביעית בסדרה
ניצן כהן | 
ניר צוק (צילום shutterstock, יוטיוב/ WatchDox)
לפני זמן לא רב יוחצנה הודעה לעיתונות על בנק חדש שקיבל רישיון מבנק ישראל והנה הוא בדרך לכבוש את העולם. באופן מוזר למדי בירורים עם גורמים יודעי דבר מגלים שבנק אש (esh) לא הצליח לקבל במשך שנים את אישורו של הפיקוח על הבנקים.
בנק esh גם מתהדר בהודעות יח"צ כי הוא עומד להתחרות בבנקים הגדולים כדוגמת לאומי/ דיסקונט וכן הלאה. באופן מוזר למדי, הבנק מתעכב בכל הקשור בגיוס ההון כדי להתחיל לעבוד בצורה שאיך נגיד את זה בעדינות? תעמוד ביעדים של כספומט של בנק לאומי.
 
בסוף השבוע רכשה חברת הביטוח כלל 5% מהבנק עם אופציה לעוד 2.5%. הרכישה מותנית במספר אבני דרך אך אלה פחות חשובים.
אם כן, מה למען השם מחפשת בבנק הזה  כלל ביטוח? גם כאן לא ברור המצב מאחר וכלל ביצעה את ההשקעה לא באמצעות כספי הנוסטרו אלא באמצעות כספי העמיתים. כלומר, היא מצפה לרווח פיננסי.
אם כך הרי הכל היה אמור להיות פשוט, אז למה לא כזה פשוט? גורמים רגולטוריים שמעורים בפרטים מסרו כי למעשה הרישיון לבנק esh ניתן רק לאחר שניר צוק הבטיח שיגביר את מעורבותו בבנק, הפרסונל הקיים אינו מספיק, מאחר ובשנים האחרונות ובפגישות בבנק ישראל הוא לא עורר את אמון הרגולטורים. וככה נוצר מצב מוזר מעט: כדי לקבל את הרישיון מבנק ישראל היה צריך את ניר צוק ובעל מניות נוסף רציני כמו כלל ביטוח.
אז אם חשבתם שהנה קם לו בנק חדש בישראל אז צריך לסייג. בנק esh לכאורה רחוק שנות אור מהבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע, הן ברצינות שלו והן בתהליכי העבודה שלו.
אז למה לצפות? לא להרבה אלא אם כל הכוכבים יסתדרו בשמיים כמו שצריך וזה אומר: בראש ובראשונה שהבנק יצליח להציג איזו תוכנית שתביא לקוחות לעזוב את המערכת הבנקאית המוכרת כלומר, שהבנק עצמו יצליח לגייס לקוח או שניים כדי שיהיה מעניין וכל זה יחזיק מים. נו טוב. שיהיה בהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה