השוק

קופות החולים יחליטו היכן נרכוש תרופות? רשתות הפארם על הכוונת

לפי מקורות ברשתות הפארם המקומיות, מסתמן כי קופות החולים המובילות לא ממהרות לחדש הסכמים מול בתי המרחקת בפארמים השונים, לכאורה למעט רשת אחת מובילה וגדולה - יכולים לנחש איזו?
מערכת ice | 
בית מרקחת (צילום freepik)
כבר שנים רבות שאנו יכולים לקבל מרשמים בצורה דיגיטלית ולרכוש את התרופות שלנו בסניפי הפארם השונים והמועדפים עלינו. כעת מתברר כי לא רק שהסטטוס קוו נמצא בסכנה, אלא שקופות החולים יכולות בעקיפין להשפיע על המיקום בו אנו נוכל לרכוש תרופות.
לפי דה מרקר, לאחרונה עולות תלונות נגד קופות החולים בטענה כי הן מסרבות לחתום על הסכמים חדשים עם מרבית רשתות הפארם. הסיבה לסירוב, לכאורה, זו היא הניסיון של הקופות להפחית בהיקף העמלות שהרשתות מקבלות בעת מכירת תרופות לפי מרשם. 
 
מנגד, נטען כי הקופות לא מנהלות את אותו המהלך מול הרשת המובילה והגדולה בארץ - סופר-פארם. הטענה במקרה זה היא כי סופר-פארם כה גדולה שהקופות לא יכולות להוביל נגדה את המהלך ועל כן בפועל הקופות יביאו למצב בו את המרשמים יהיה ניתן לקבל רק ברשת זו ובבתי המרחקת של הקופות עצמן ולא יותר מכך.
למשל, נטען כי לאחרונה אחת מקופות החולים רצתה להפסיק את העבודה מול רשת BE של שופרסל, אך רק לאחר שזו האחרונה הסכימה להפחית מהסכומים שקיבלה מהקופה, ההסכם נותר בעינו.
כמו כן, קופת החולים כללית, ספציפית, מנהלת כיום כחמש מאות סניפי בתי מרקחת פרטיים, ולכן כיום היא בוחנת פרטנית את כדאיות המשך הפעילות מול כל סניף פארם אחר ביחס למיקום ולביקוש. משמע, מבוטחי כללית לא בהכרח יוכלו לקבל שירות בכל סניפי הפארם. אם כן, בשטח נדמה כי קופות החולים יוכלו להחליט לאילו רשתות יהיה עלינו לפנות כדי לקבל את השירות הבסיסי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה