השוק

"יום היסטורי": נתניהו אישר את רפורמת ברקת בייבוא

שר הכלכלה ושר האוצר יקדמו את תוכנית "מה שטוב לאירופה - טוב לישראל" להסרת החסמים והגברת התחרות בשוק מוצרי הצריכה. בכוונת הדרג המדיני להביא את הצעדים לשולחן הממשלה בהקדם. הערכה: החקיקה תקודם במליאת הכנסת כבר במושב שיחל בחודש הבא. ברקת: "בשורה אמיתית ליוקר המחיה"

מערכת ice |  4
נתניהו וברקת (צילום תומר נויברג/פלאש 90)
לאחר שדווח בשבוע שעבר על כוונתו של שר הכלכלה ניר ברקת לקדם רפורמה כלכלית, היום (שלישי) התקיימה ישיבת ועדת השרים ליוקר המחיה במהלכה החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לאמץ את מהלכי החקיקה ולהביאם לאישור הממשלה והכנסת בהקדם האפשרי. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יקדם בשיתוף פעולה עם ברקת את חקיקת "מה שטוב לאירופה - טוב לישראל", על פי מתווה ברקת ובהקדם האפשרי.
למעט חריגים שיאושרו ברשות ההסדרה, הייבוא לישראל מאירופה צפוי להיפתח באופן מלא. הכוונה לקדם את המהלך הפרלמנטרי כבר במושב הכנסת הקרוב, שיחל ב-15 באוקטובר. "זהו יום היסטורי", הצהיר שר הכלכלה ניר ברקת. "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על ההחלטה החשובה והנכונה ועל הגיבוי שיאפשר לשר האוצר ולי להביא את חוק מה שטוב לאירופה טוב לישראל. זו הבשורה הגדולה ביותר בתחום יוקר המחיה, שתאפשר פתיחה של השוק הישראלי לעשרות אלפי מוצרים זולים מאירופה, שכיום אסור לייבא לישראל".
 
"פתיחת השוק לפי מתווה 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' תאפשר להכניס תחרות אמיתית", הסביר ברקת. "אחרי עשרות שנים בהם המונופולים והקרטלים שלטו בצרכן הישראלי ומנעו תחרות. סוכם כי החקיקה תקודם במהירות האפשרית עד לפתיחת מושב החורף, כדי לפתוח את השוק הישראלי לתחרות כבר במושב החורף הקרוב של הכנסת. כי מה שטוב לאירופה, טוב גם לישראל".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
    מוטי 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול ??????
    סגור
  • 3.
    זאת יוזמה של הממשלה הקודמת
    מושיקו קופיקו 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שביבי היה צריך כדי לעשות משהו בשביל האזרחים במדינה, הוא שנה אחת של ממשלה שלא בראשותו. הוא והכלום ממשרד הכלכלה, מנסים לגזור קופונים על רעיונות של אחרים.
    סגור
  • 2.
    ניר
    אריה 09/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ניר ברקת יופי שהתחלת לעבוד עדיין לא ראינו תוצאות אבל כן אומר לך שמשנת 2008 הליכוד שלט במדינה ושיא עליות המחירים התפשט והתרחב בתקופתו של ראש בממשלה ביבי אז כן אדוני אני מתבייש בכם לאחר ששנים ארוכות תמכתי במפלגה שהיום אני מתפלל שתעוף לי מהעיניים
    סגור
  • 1.
    הרבה דיבורים
    תומר 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלה רק של דיבורים
    סגור