השוק

בשורה לעסקים הקטנים: בצל המלחמה - האוצר הכריז על שורת צעדים

במסגרת הקרן להלוואות בערבות מדינה, יידחו כל התשלומים לתקופה של עד שלושה חודשים. כל עסק יהיה רשאי לבקש שחרור יחסי של הבטוחה שהועמדה כנגד ההלוואה בערבות מדינה. במקום דוחות כספיים, המבקשים הלוואה יוכלו להגיש כחלופה מאזן בוחן מלא ודוחות מע"מ
מערכת ice |  5
יהלי רוטנברג (צילום פלאש 90/ אריק מרמור, יונתן זינדל, shutterstock)
על רקע ההשלכות הניכרות הצפויות למשק, במטרה לסייע לציבור הישראלי בהתמודדות עם הקשיים התזרימיים שנובעים כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל, הודיע הבוקר (חמישי) החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, על שורת הקלות במסגרת הקרן להלוואות בערבות מדינה. כלל ההקלות המפורטות לעיל יהיו בתוקף עד ל-7 בדצמבר 2023.
החשב הודיע על שלושה צעדים עיקריים. ראשית, דחיית תשלומי קרן ההלוואה (גרייס). כל עסק אשר קיבל הלוואה במסגרת הקרן להלוואות בערבות מדינה יהיה רשאי לקבל דחייה על תשלומי קרן ההלוואה לתקופה של עד שלושה חודשים. במהלך תקופת הגרייס ישלם הלווה את תשלומי הריבית על ההלוואה בלבד. לשם דחיית תשלומי קרן ההלוואה מתבקש העסק ליצור קשר עם נותן האשראי ממנו התקבלה ההלוואה.
 
בתחום התאמת הבטוחות, כל עסק יהיה רשאי לבקש שחרור יחסי של הבטוחה שהועמדה כנגד ההלוואה בערבות מדינה, כך שהיא תותאם לאחוז שנקבע בהוראות הביצוע, ובלבד שבמועד הגשת הבקשה ההלוואה שולמה כסדרה. לשם התאמת הבטוחות מתבקש העסק ליצור קשר עם נותן האשראי ממנו התקבלה ההלוואה.
צעד שלישי עליו הכריז רוטנברג נוגע להגשת דוחות כספיים. עסקים המבקשים להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה ואין ברשותם נכון למועד ההגשה דוחות כספיים מבוקרים לשנת 2022, יהיו רשאים להגיש כחלופה מאזן בוחן מלא ודוחות מע"מ לשנת 2022. מאגף החשב הכללי נמסר כי הוא ממשיך לעקוב אחר התפתחות הלחימה והשפעתה על פעילותם של העסקים, במטרה לסייע ככל הניתן במתן פתרונות לאתגרים עמם הם מתמודדים בתקופה קשה זו.
יוסי לוי, מנטור שיווקי ויועץ עסקי, בתגובה: "כמה מאות שקלים לא עוזרים לשום דבר, זה רק להשתיק ולשחד את העם בדמי כיס. חייבים לתת בטחון אמיתי לעסקים קטנים שאין להם שום משענת כלכלית ולתת עוגן אמיתי של אלפי שקלים לכל בעלי העסקים. מס הכנסה שמקבל מאיתנו בעלי העסקים אלפי שקלים כל חודש- חייב להכניס את היד לכיס ברצינות ולא לעבוד עלינו עם שטיקים וטריקים"
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חרטא ברטא
    זוזו חלסטרה 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לעבוד עלינו,זמנכם עבר,שהכל יגמר תעופו
    סגור
  • 4.
    ממשלה דמקולו
    יוספה 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שר האוצר ישראל כץ היה השר הכי רגיש בתקופת הקורונה. סמוטריץ סתם אדיוט בריבוע ואיכפתי רק כלפי המתנחלים ולא אכפת לו משום עסקים קטנים. צר האוצר הכי טיפש ונכה רגשי כלפי הציבור.
    סגור
  • 3.
    עושים מאיתנו צחוק. כרגיל. (ל"ת)
    עצמאית 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    איזה בשורה ואיזה נעליים
    בעל עסק באשקלון 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    במקום לעזור, לחלץ ולהתחיל להזרים כסף לעסקים, הם מחפשים למשכן אותנו יותר עם הלוואות? תצאו בהצהרה / בתנאים עם מפתח פיצועים מסודר שנדע איך להתכונן. לא מצפה שיפצו אותנו על הכל - רק תנו ביטחון
    סגור
  • 1.
    לעג לרעש
    דוד רו"ח 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    האוצר חושב שכולם מטומטמים. מה ההטבה פה?? גרייס עם ריבית?? שחרור העתודה באחוז?? כל הקרנות מקבלות היום לא מבוקר 22. יותר מ50% מהחברות לא הגישו דוחות. קשה לצחוק היום מהבדיחות האלה.
    סגור