השוק

מכת מחץ לכלכלה: תוך 4 ימים - ירידה של 40% בפעילות השוק בישראל

דוח המנתח את השוק הקמעונאי במדינה מספק נתונים חריפים באשר למימדי ההרס הקטלניים של המערכה בעזה. באזורים הסמוכים לקווי העימות, הפעילות המסחרית משותקת לחלוטין. בעיר הצפונית מעלות, צים מחזיקה את השטח עם הפחתה של 25% בהיקף פעילותה. אילו מקומות נוספים הושפעו מהמתקפה?
מערכת ice |  1
מכת מחץ לכלכלה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אייל מרגולין)
מחיר המלחמה מגיע לצרכן הישראלי: מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל בשבת של ה-7 באוקטובר, שהביאה להירצחם של יותר מ-1,400 ישראלים ולפציעתם של לפחות 4,200, כאשר על פי ההערכות מאות נפלו בשבי, הציבור בכל רחבי הארץ ספון בביתו. הבוקר (ראשון) מתבררים ממדי ההרס שהמיט חמאס על המשק הישראלי תוך זמן קצר.
בדוח שהוכן על ידי חברת RIS מערכות מידע קמעונאיות העוסקת בניתוח פעילות השוק הקמעונאי בישראל, ומתמחה באספקת מידע עסקי השוואתי לרשתות ולקניונים, ניכרים נתונים חד משמעיים על אודות העסקאות בשטח המדינה, ובפרט בקווי העימות. "כלכלה חזקה היא חלק מהעוצמה והביטחון, ובשורות אלו אנסה לנתח מגמות שאנו למדים מנתוני המסחר בימים האחרונים במרכזים המסחריים בישראל", ציין שלומי ינאי, מנכ"ל חברת RIS מערכות מידע קמעונאיות, בפתח דבריו.
 
"​ברצוני להשתתף בצער משפחות הנופלים, לאחל החלמה מהירה לפצועים ושחרור מהיר לחטופים, הצלחה וניצחון לכוחות הביטחון ביבשה באוויר ובים ותודות לכל המתנדבים באשר הם", הוסיף ינאי. המסמך שהוכן על ידי החברה סוקר את נתוני הפעילות הכללית בשוק הארצי, ומצביע על כך שבשבוע האחרון מרבית חנויות הרשתות במרכזים המסחריים בישראל היו פעילות בימים ראשון עד רביעי.
על פי נתוני הדוח, באזורים הקרובים יותר לקווי העימות, הן בצפון והן בדרום, רוב החנויות לא פעלו. כך, כמעט שלא היתה פעילות מסחרית באשקלון, קרית שמונה, נתיבות, שדרות, ומבקיעים. עם זאת, המגמה אינה אחידה: צים מעלות, לדוגמה, ממשיכה את פעילותה העסקית כרגיל למרות קרבתה לגבול ושיעור הירידה בנתוני החברה הוא כ-25% (כמחצית מהירידה הארצית). 
 
החברה ערכה השוואה של נתוני ממוצע המכירות למ"ר בארבעת הימים הללו אל מול ממוצע המכירות בסניפים זהים בחודש אוגוסט 2023, וחשפה ירידה עגומה של כ-40% במכירות למ"ר במרכזים הפעילים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלכה המדינה הסגולה. הצבעתם זיבי תישנו באוהלים
    יעקב 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מפוארים ליד אילת. לא באחוזה בקיסריה או באחוזה דמעות בצל דרעי. רק ביבי יתן ביטחון חה חה חה
    סגור