השוק

ארגנטינה בעין הסערה: רעידת אדמה כלכלית, האינפלציה מזנקת ל-143%

בעוד העוני משתולל במדינה ואלפים מבעירים את הרחובות, הבחירות לנשיאות צפויות להתקיים בשבוע הבא. שני כוכבים מנסים לכבוש את לב הקהל בבואנוס איירס. מצד אחד, סופר ושדרן ליברטריאן קיצוני שקורא "לפוצץ" את הבנק המרכזי ולקיים דולריזציה. מנגד, שר הכלכלה המכהן שקורא לבצע הערכה פסיכיאטרית למועמדים
מערכת ice | 
אינפלציה בארגנטינה (צילום shutterstock, יוטיוב/ Al Jazeera English)
שיעור האינפלציה השנתי בארגנטינה האמיר ל-143%, כך על פי הנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה ביום שני האחרון. ביום ראשון ה-19 בנובמבר תערכנה בחירות לנשיאות המדינה הדרום-אמריקנית. מצבה הקשה של הכלכלה המקומית הוא גורם מכרע עבור אזרחי המדינה בשקלול ההחלטה על הצבעתם.
האינפלציה השנתית של ארגנטינה הגיעה ל-142.7% באוקטובר עם עלייה של 8.3% מחודש לחודש, אם כי נתונים אלה ירדו מהשיאים שנשברו באוגוסט וספטמבר. הקפיצה האחרונה באינפלציה במדינה, הידועה לשמצה כלא-יציבה כלכלית בעשורים האחרונים, דחפה כ-40% מאוכלוסייתה לעוני ועוררה זעם אדיר בקרב המצביעים.
 
במרוץ לתפקיד נשיא ארגנטינה, עומדים אחד מול השני שר הכלכלה המכהן סרחיו מאסה והכלכלן הליברטריאני, הסופר והשדרן חאבייר מיליי. "אתה לא יכול פשוט ללכת לקניון ולקנות משהו שאתה אוהב כפי שעשית בעבר. היום המחירים לא יעלו על הדעת", סיפרה איילן צ'יקלנה, סטודנטית בבואנוס איירס, לסוכנות הידיעות רויטרס.
בעוד מאסה כיהן כשר הכלכלה בזמן שכלכלת המדינה הידלדלה והגיעה לאינפלציה תלת ספרתית, הוא גרף את רוב הקולות בסיבוב הראשון של הבחירות בחודש שעבר. מיליי ה"אנרכי-קפיטליסט" כפי שהוא מתאר את עצמו, מקווה שהבטחתו לשנות באופן קיצוני את כלכלת המדינה תועיל לו במרוץ לנשיאות.
 
מיליי התחייב "לפוצץ" את הבנק המרכזי ולהפוך את כלכלת המדינה לדולרית, תוך כדי שהוא משלהב את המצביעים המתוסכלים כשהוא מבקר בחריפות את עשרות השנים האחרונות שכללו רמת חיים ירודה מתמשכת. "אנחנו הולכים לעשות דולריזציה, לסגור את הבנק המרכזי. אנחנו הולכים לשים קץ לסרטן האינפלציה", הצהיר לאחרונה.
 
מאסה, בינתיים, טוען שהמדיניות הכלכלית המוצעת על ידי מיליי היא פזיזה ורק תחמיר את המצב עבור עניי ארגנטינה. במהלך הקמפיין הגדיל לעשות וקרא לבצע הערכה פסיכיאטרית למועמדים לנשיאות. למרות שמיליי מוביל קלות בסקרים, אנליסטים טוענים שהמירוץ צמוד מכדי לחזות לפני ההצבעה ביום ראשון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה