השוק

ניומד אנרג'י עם רווחים של 118 מיליון דולר, תחלק דיווידנד ענק

למרות ירידת מחירי הגז הטבעי ניומד אנרג'י שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה סיימה את הרבעון השלישי עם רווחים משמעותיים; בנוסף הודיעה השותפות על חלוקת דיווידנד גדול
ניצן כהן |  1
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy (צילום דלק קידוחים, פלאש 90, shutterstock)
ניומד אנרג'י שבשליטת קבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה סיימה את הרבעון השלישי עם רווחים משמעותיים וזאת למרות ירידת מחירי הגז הטבעי. ניומד הודיעה על דיווידנד של 50 מיליון דולר מה שהופך אותה לאחת החברות החשובות בישראל שמחלקות דיווידנדים.
מנתוני ניומד עולה כי הרווח הכולל ברבעון הסתכם בכ-118 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מירידה במחיר הממוצע ליחידת חום (MMBTU) מכ-6.44 דולר ברבעון המקביל אשתקד לכ-6.10 דולר ברבעון השני של שנת 2023. כזכור, בחוזי הייצוא של לוויתן למצרים ולירדן קיים מנגנון הצמדה למחיר חבית נפט מסוג ברנט (BRENT) אשר מחירה הממוצע היה נמוך ביחס אשתקד.
 
הרווח הכולל בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023, הסתכם בכ-332 מיליון דולר, לעומת סך של כ-328 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות, ברבעון השלישי של שנת 2023, הסתכמו בכ-286 מיליון דולר, לעומת כ-318 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות נטו, בניכוי תמלוגים הסתכמו ברבעון השלישי בכ-244 מיליון דולר לעומת כ-265 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הפקת הגז הטבעי ממאגר לוויתן הסתכמה ברבעון השלישי בכ-2.9 BCM, אשר סופק ללקוחות בשוק המקומי ובשוק האזורי (ירדן ומצרים). זאת לעומת סך של כ-3.0 BCM ברבעון המקביל אשתקד.
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", פעלה NewMed Energy יחד עם יתר שותפותיה במאגר לוויתן, ובתיאום עם משרד האנרגיה ויתר הרגולטורים, על מנת לוודא כי לא ייווצר מחסור של גז טבעי במשק המקומי, וזאת על רקע השבתת מאגר תמר ואירועים תפעוליים במאגר כריש. אספקת הגז הטבעי הרצופה ממאגר לוויתן אפשרה את המשך הפעלתן של תחנות הכוח ושמירה על אספקת אנרגיה שוטפת.
המשא ומתן לקידום הצעת הרכישה שנתקבלה מענקיות האנרגיה BP ו-ADNOC  נמשך. דירקטוריון השותפות אישרר השלמת התוכנית הקיימת לרכישת לוויתן בונד בהיקף של כ 90 מיליון דולר.
כזכור, בסוף חודש אוקטובר הודיעה NewMed Energy על זכייתה בהליך התחרותי הרביעי לחיפושי גז טבעי במים הכלכליים של מדינת ישראל, יחד עם שתי חברות האנרגיה הבינלאומיות, BP ו- SOCAR. הקונסורציום זכה ב-6 רישיונות חיפוש במקבץ I, חברת SOCAR הוגדרה כמפעילה. שיעור ההחזקה של NewMed Energy כ– 33.33%.
השותפות הודיעה על חלוקת דיבידנד נוספת, בגובה 50 מיליון דולר בנוסף לחלוקה שבוצעה ברבעון הראשון והשני של שנת 2023 בסך מצטבר של 100 מיליון דולר. ברבעון השלישי של שנת 2023 שילמהNewMed Energy  תמלוגים ומיסים לקופת המדינה בגובה 219 מיליון שקל.
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "מאז שהחלה הלחימה מאגר לוויתן סייע לשמר אספקה שוטפת ויציבה של גז טבעי למשק הישראלי לצד המשך הייצוא האזורי. גם בימים קשים אנחנו מספקים אנרגיה לעתיד טוב יותר״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להעביר את הדוידנד לשיקום עוטף עזה
    ישראלית1 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני יודעת שזה חלום באספמיה. אבל אולי בטעות זה יתממש
    סגור