השוק

אנליסט בכיר: "ביצועי החסר במניות הבנקים סותרים את המצב שלהם"

אנליסט הבנקים הבכיר של אופנהיימר ניתח את מצבם של הבנקים בארה"ב והמסקנה שלו היא שביצועי החסר של המערכת האמריקאית לא מתכתבת עם המצב שלהם; לקרוא ולחשוב על המצב בישראל שאינו שונה
ניצן כהן | 
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
אנליסט הבנקים הראשי באופנהיימר, כריס קוטובסקי, פרסם סקירה מקיפה על המערכת הבנקאית האמריקאית לאחר פרסום הדוחות שלהם ולפני שניכנס למסקנות שלו הרי שכדאי לזכור היטב, המערכת האמריקאית אינה שונה באופן מהותי מהמערכת הבנקאית הישראלית ולהיפך, המערכת הישראלית הרבה יותר יציבה מהמקבילה האמריקאית ומכאן מצבה אמור להיות טוב יותר.
קוטובסקי מעריך כי ביצועי חסר של מניות הבנקים, שירדו מתחילת השנה בשיעור חד של כ-19% (בהשוואה לעליה של 18% במדד ה-S&P500 הכללי), סותרים את מצבו הפונדמנטלי של ענף הבנקאות, אשר בפועל מפגין שיפור ברווחיות לעומת הצפי. "נראה כי עיקר חשש המשקיעים מגיע מהערכה להפסדי הון על אחזקות הבנקים באג"ח ארוכות, אך גם חשש זה" להערכת אנליסט אופנהיימר "מגולם במידה קיצונית בתמחור מניות הבנקים, הנסחרות בדיסקאונט של כ-50% לשוק המניות הכללי.
 
בכך, שומר קוטובסקי בהמלצותיו על מניות הבנקים הגדולים JPM, BAC, C ו USB, וכן על מניות בנקי השקעות GS, MS ו JEF .
"בתוצאות הרבעון השלישי 2023 הציגו הבנקים בארה"ב הפתעה חיובית של כ-2% לעומת תחזיות הקונצנזוס לרווח מריבית – Net Interest Income – NII, כאשר גם תחזיות הקונצנזוס לרבעון הרביעי 2023 ולשנת 2024 כולה עלו בחודשיים האחרונים בשיעור ממוצע של כ-1.5%" הוא כותב ומוסיף כי "מדובר אמנם בירידה קלה מרמת שיא של תחילת 2023, אך עדיין רמה גבוהה היסטורית, שאיננה מגולמת לדעתו בתמחור מניות הבנקים, הנסחרות בתמחור שפל של שנים רבות, במיוחד בהשוואה למדד ה S&P500 הרחב.
"שיעור הרווח מהריבית, Net Interest Margin, מושפע לטובה מהריבית הגבוהה בארה"ב, לעומת ריביות נמוכות על פקדונות הציבור, מצב המספק לבנקים מרווח גבוה לטובת רווחיותם. למרות התחרות מצד קרנות כספיות, המספקות תשואה של כ-5%, חלק ניכר מלקוחות הבנקים ממשיכים לשמור את יתרות מזומניהם בפקדונות בריבית אפסית, ומצב זה, להערכת האנליסטים של אופנהיימר, אינו צפוי להשתנות בקרוב.
"חשש נוסף בקרב המשקיעים נובע מחשיפת הבנקים להשקעות באגרות חוב ארוכות, עם פוטנציאל להפסדי הון כתוצאה ממהלך של עליית ריבית. היקף הפסדי Mark-to-market גדל מ-248 מיליארד דולר לפני שנה ל-310 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עם חשיפה גבוהה במיוחד לאג"ח ארוכות אצל BAC, WFC ו USB, ובמידה פחותה – אצל JPM ו C, בנוסף לרשימה ארוכה של בנקים אזוריים.
"יחד עם זאת" מציין קוטובסקי כי "החשיפה כאחוז מנכסי הבנקים יורדת בהדרגה לאורך שנת 2023, כאשר ההפסדים התיאורתים על אחזקות באגרות חוב ממשלתיות מתקזזים כנגד קיצור המח"מ ויצירת רווחים גבוהים מהריבית. בנוסף לפעילות חזקה בבנקאות המסחרית, הכנסות הבנקים מפעילות מסחר בשוק ההון החלו להתאושש לאחר מספר רבעונים של חולשה, עם צמיחה שנתית זעירה של 1.8% ברבעון השלישי 2023".
להערכת קוטובסקי, ברמה הנוכחית ניתן לצפות המשך לתהליך התאוששות, בהתאם לעליה בתנודיות השוק מהשפל, במקביל להפשרת שוק ההנפקות ועסקאות מיזוגים ורכישות. "בשוק ההלוואות, ממשיכים הבנקים ליהנות מצמיחה נאה באשראי הצרכני ובשוק הנדל"ן המסחרי, כאשר מצב הלוואות לעסקים נותר עדיין חלש.
"איכות האשראי נותרת חזקה, עם שיעורי חדלות פרעון ברמות שפל היסטורי, גם לאחר עליה באפיקי סיכון מסויימים, כגון הלוואות בכרטיסי אשראי והלוואות רכב. במקביל, שומרים הבנקים על מבנה הוצאות מוקפד, עם צפי לעליה מתונה ב-2024".
האנליסטים של אופנהיימר מדגישים את תמחור החסר של מניות הבנקים בארה"ב, הנסחרים במכפיל רווח ממוצע של 9, "דיסקאונט עמוק של כ-50% למדד ה S&P500 הרחב, בהשוואה לדיסקאונט ממוצע של 20%-30% בעבר. מצב זה מצביע, להערכתנו, על פסימיות יתר בקרב המשקיעים כלפי מגזר הבנקאות, ומותיר מקום להפתעה חיובית בהמשך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה