השוק

מלחמה ארוכה: הממשלה אישרה - המפונים ישארו במלונות עד סוף 2023

בצל התארכות המערכה ולאחר התערבות המשל"ט האזרחי התקופה תימשך עד ה-31 בדצמבר. כ-85 אלף ישראלים מיישובי קו העימות בדרום ובצפון שוהים בבתי המלון ברחבי הארץ. הבוחרים להתפנות מהם באופן עצמאי, מקבלים ממשרד התיירות סיוע כספי של מאות שקלים ליום
מערכת ice | 
ישיבת הממשלה (ארכיון) (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
לאחר מעורבות המשל"ט האזרחי ובעקבות הימשכות המלחמה, הממשלה אישרה הערב (שלישי) במשאל טלפוני את הארכת תקופת השהיה לתושבים אשר התפנו לפי החלטת הממשלה עד ה-31 בדצמבר. כזכור, עם תחילת המלחמה החל הליך הפינוי של אלפי תושבי עוטף עזה לבתי מלון רבים ברחבי הארץ.
מדובר במבצע פינוי התושבים הגדול ביותר שנערך בדרום מקום מדינת ישראל, במסגרתו פונו מבוגרים, משפחות וילדים, בעשרות אוטובוסים לבתי המלונות השונים בטבריה, אילת, ירושלים, תל אביב וים המלח, שם הם שוכנו מאז תחילת המלחמה ולמשך כל התקופה הקרובה. תהליך הפינוי קודם על ידי משרד הביטחון, פיקוד העורף והרשויות המקומיות.
  
מאוחר יותר, התקבלו דיווחים לפיהם בעוד למלונות הגדולים באילת וים המלח מגיעים משאבים רבים, ישנם לא מעט מפונים שמתאכסנים במלונות קטנים ונותרים ללא פתרונות חינוכיים ולעיתים - גם ללא מספיק מזון. בתחילת הפינויים שהו 94 אלף מפונים בבתי המלון, ונכון להיום יש כ-85 אלף. הירידה נובעת מהתוכנית שהושקה על ידי הביטוח הלאומי ומשרד התיירות.
 
מטרת התוכנית, בין היתר לעודד אנשים להתפנות באופן עצמאי לבני משפחה, חברים או יחידות אירוח. לפי התוכנית, יוענקו למפונים 200 שקל למבוגר ו-100 לילד בכל יום, כך שזוג עם שני ילדים יקבל 18 אלף שקלים בחודש עבור הוצאות מגורים ומחיה. המענקים לא הוגדרו כהכנסה, על מנת לא לפגוע בקצבאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה