השוק

ניתוק יחסים עם סין וחוב לקרן המטבע: מי אתה חוויאר מיליי?

מועמד הימין הקיצוני שהבטיח "לפוצץ את הבנק המרכזי" יכנס לתפקיד נשיא ארגנטינה ב-10 בדצמבר. על רקע האינפלציה המשתוללת והמשבר הכלכלי במדינה, נראה שצפויה רפורמה רחבת היקף והחלפה של כל הדרג המדיני הבכיר. אנליסט בבנק העושר יוליוס בר צופה תנודות בשוק המקומי: "אתגרי השעה יחייבו אותו למתן את הרטוריקה"
מערכת ice |  1
ניתוק היחסים עם סין וחוב לקרן המטבע: מי אתה חוויאר מיילי? (צילום shutterstock, freepik, יוטיוב/ LA NACION, moneycontrol)
הכלכלן, הסופר והשדרן הליברטריאני חוויאר מיילי ניצח את יריבו, שר הכלכלה המכהן סרג'יו מאסה בבחירות לנשיאות ארגנטינה. מיילי צפוי להיכנס לתפקיד נשיא המדינה ב-10 בדצמבר. תושבי ארגנטינה סובלים מאינפלציה ועוני ניכרים, שהאמירו לשיעור אינפלציה של 143%, שנרשם על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה בשבוע שעבר.
איריני צקריידו, אנליסט בבנק העושר יוליוס בר, צופה תנודות בשוק הארגנטינאי בתקופה הקרובה, לכל הפחות עד לחשיפת הרפורמה הכלכלית של מיילי במלואה, לרבות לוחות הזמנים הצפויים לקידומה. כמו כן, צקריידו תולה את הערכתו בפרסום זהות חברי הקבינט הבכירים, שיחלקו את ההגה לצד מיילי ותהיה להם השפעה ניכרת על מדיניות הממשלה. 
 
"מיילי מתכנן לדחוף אל סדר היום את הרפורמה שלו באופן מיידי", אומר צקריידו, "אך יכולת הממשל לממשה בפועל תהווה אתגר מרכזי, מכיוון שחסרה לו תמיכת הקונגרס". מיליי טרם נתן אינדיקציות לגבי זהותם של חברי הקבינט שלו, מידע שהשווקים מחכים עבורו בקוצר רוח, במיוחד לגבי זהותו של שר הכלכלה שיחליף את מאסה.
אחוז ההצבעה בבחירות האחרונות שעמד על 76.4% היה נמוך במעט מהסיבוב הראשון (76.7%).. בנאומו האחרון, חזר מיליי על מחויבותו לאג'נדה של רפורמה חזקה וקיצוצים מהותיים בהוצאות, כדי למנוע משבר כלכלי "סופני". נקודה מעניינת היא שבנאום לא הוזכרה דולריזציה של הכלכלה או חיסול הבנק המרכזי, נושאים מרכזיים שנכללו בנאומיו הקודמים לפני הבחירות.
בנוסף לזירה הכלכלית, מיליי מתכנן להקפיא את היחסים עם סין וברזיל, שותפות הסחר העיקריות של ארגנטינה. "מיליי צפוי לעמוד בפני סביבה כלכלית מאתגרת במיוחד", מעריך צקריידו. "שכן האינפלציה ממשיכה לעלות, הלחצים על המט"ח מתגברים והמצב הפיסקלי נותר שביר וחלש".
 

ארגנטינה מתמודדת עם חוב לקרן המטבע הבינלאומית, ומדובר באחת המשימות החשובות הניצבות בפתחו של הממשל החדש. "נראה שיהיה צורך במשא ומתן מחודש בין הממשל ובין הקרן על תנאי ההלוואה וההחזרים", מציין אנליסט יוליוס בר. "יתר על כן, אתגר עיקרי נוסף יהיה הממשל הארגנטינאי עצמו, כאשר אנו צופים שאתגרי השעה יחייבו את מיליי למתן את הרטוריקה כלפי יריביו במטרה לנהל משא ומתן עם המפלגות האחרות בקונגרס ולדחוף את סדר היום שלו קדימה". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ליברטני? תלוי מי מגדיר
    ליברטאן אמיתי 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ליברטאן אמיתי לא מתערב בחיים הפרטיים של האזרח. איסור הפלות זה לא בדיוק ליברטניזם. וסחר באיברים זה ממש לא ליברנטיזם אלא אם כן זה האיברים של הפרט שרוצה בכך. ועוד הזיות אחרות. אני לא חושב שהוא ליברטאן אלא סתם משוגע או יותר נכון אחלה איש שיווק. יודע את העבודה - ועובדה שהוא נבחר. ככל שתהיה משוגע יותר ככה יותר יצביעו לך. אבל זה עובד רק פעם אחת - אח"כ לאנשים נמאס. והם בוחרים בזקן סנילי חלש.
    סגור