השוק

האם לאומי פרטנרס עוצרת השקעות? האזהרה של פיץ' למשקיעים

חברת הדירוג פיץ' מותירה את הדירוג של בנק לאומי ללא שינוי אבל האותיות הקטנות מעניינות הרבה יותר; בפיץ' אומרים שהחשיפה של בנק לאומי להשקעות שביצעה לאומי פרטנס עומדת על 9% מההון רובד 1 והחשיפה הזו לא צפויה לגדול בעתיד הנראה לעין
ניצן כהן | 
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום Magma Images, אורן דאי, shutterstock)
חברת דירוג האשראי פיץ' מותירה היום את הדירוג של בנק לאומי ללא שינוי ברמה של A. נימוקי הדירוג די שגרתיים אבל הניתוח שביצעו בחברת הדירוג לדו"חות של החברה מעניין. 
נתחיל בדברים השגרתיים והידועים. בפיץ' מותירים את הדירוג של לאומי ללא שינוי מכמה סיבות: הסיבה הראשונה היא נתח השוק של הבנק שעומד היום על 30% ובחברה מעריכים (ובצדק) שבמקרה חירום הממשלה תחלץ את הבנק ומכאן הדירוג הנגזר דומה לזה של המדינה.
 
הנימוק השני הוא הפיקוח ההדוק של בנק ישראל על המערכת הבנקאית כשנזכיר שבשנים האחרונות נאלץ הפיקוח על הבנקים להעביר כמה מסרים משמעותיים לבנק אודות החיתום שלו בעולמות הנדל"ן ולאחרונה אף לעבות מעט את ההון.
השלב השלישי והמעניין של הניתוח שערכו בפיץ' מדבר על החשיפה של הבנק להשקעות הוניות בנכסים לא פיננסיים שהן בשפה פחות מכובסת ההשקעות שביצעה עבור הבנק חברת לאומי פרטנרס. כאן בפיץ' אומרים שהם מעריכים את החשיפה הזו ל-9% מההון רובד 1 של הבנק והם מעריכים שבנק לאומי לא יגדיל את החשיפה הזו.
משמעות הדברים, לפחות לפי הניתוח של פיץ', היא שבפני בנק לאומי ולאומי פרטנס יש מספר אפשרויות שאף אחת מהן אינה עומדת בהלימה לטבע האנושים (בטח אם אתם בנקאים). האפשרות הראשונה היא לעצור את ההשקעות של לאומי פרטנס, לפחות כרגע. האפשרות הנוספת היא לעבות את ההון של הבנק (אפשרות בעייתית מאוד) והאפשרות השלישית היא לממש השקעות ולבצע השקעות חדשות בתמורת המימוש ולא מכסף חדש.
כך או אחרת, לאומי פרטנרס היא זרוע ההשקעות של בנק לאומי ומדובר בזרוע משמעותית מאוד עבור הבנק. לאומי פרטנרס נחשבת לחברה חזקה מאוד שלא מהססת לקחת סיכונים ולבצע השקעות שלעתים נחשבות לשנויות במחלוקת. יחד עם זאת, לאומי פרטנרס נהנית ממוניטין מצויינים בשוק ההון ולכן ניתוח מהסוג של פיץ' על עצירת השקעות של הזרוע הזו היא מעניינת בכל הנוגע להתפתחות העסקית של לאומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה